20 Aanvraag monumentenvergunning "Wonen in het Groen Heiloo/Limmen" als welstandsbeleid Veiligheid Verordening binnentreden ter uitvoering van noodverordeningen Geen sirene op 1 januari a.s. Afval en milieu Wijziging legen rolemmers Kerstboominzameling M ededelingen Nieuwjaarsbijeenkomst Wintercircus Verlenging sluitingsuur Koopzondagen 2007 2 0 DECEMBER 2006 UITKIJKPOST afdeling Bestuursondersteuning, Postbus 1,1850 AA Heiloo. De datum van verzending vindt u onder de omschrijving van het bouw- of sloop- plan. Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de recht bank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. Meer informatie De genoemde bouw- en sloopplan- nen zijn niet altijd direct beschikbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer (072) 535 66 66. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat op grond van artikel 12 van de Heilooër Monumentenverordening 2006 op 11 december 2006 een aanvraag voor vergunning is ingediend voor het wijzigen van het gemeentelijk monu ment Kennemerstraatweg 382. Ter inzage De vergunningaanvraag ligt met ingang van 21 december 2006 gedu rende twee weken ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen in de hal van het gemeentehuis. Openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag 08.00-12.30 uur en maan dagavond 18.00-20.00 uur. Zienswijzen Gedurende de periode dat de stukken ter inzage liggen kunnen zienswijzen over het bouwplan worden inge diend. Deze kunnen worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Burgemeester en wethouders maken bekend dat de gemeenteraad op 4 december jl. heeft besloten het Beeldkwaliteitplan "Wonen in het Groen Heiloo/Limmen" als wel standsbeleid en toetsingskader voor het gebied Zandzoom te koppelen aan de Welstandsnota van Heiloo. Het Beeldkwaliteitplan wordt ter aanvulling opgenomen van het deel gebied 6 "Zandzoom en Zuiderloo" en voor een deel in de deelgebieden la en lb "historische linten" van de Welstandsnota. Het toetsingskader als welstandsbe leid voor het gebied Zandzoom treedt in werking op 13 december 2006. Ter inzage Dit besluit met de bijbehorende stuk ken ligt voor iedereen ter inzage in het informatiecentrum in het gemeentehuis. Openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag 08.00- 12.30 uur en maandagavond 18.00- 20.00 um. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer E Goedhart van de afdeling VROM, telefoonnum mer (072) 535 67 37 Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 139 van de Gemeentewet bekend dat de gemeenteraad bij besluit van 4 december 2006 heeft vastgesteld de Verordening binnentreden ter uitvoering van noodverordeningen. Deze verordening treedt in werking op 28 december a.s. De burgemeester heeft de bevoegd heid tot binnentreden op grond van artikel 2, eerste lid van de Algemene wet op het binnentreden voor zover deze hem bij wet of verordening is toegekend. Daar de Rampenwet hier voor geen regeling geeft, heeft de raad de vorenaangehaalde verorde ning vastgesteld zodat de burge meester de bevoegdheid heeft om bij rampen een noodverordening uit te vaardigen tot het binnentreden van woningen indien dit voor de handha ving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig is. Ter inzage De verordening ligt voor iedereen ter inzage in het informatiecentrum in het gemeentehuis. Tegen betaling van de verschuldigde i leges kunt u een afschrift van de ver ordening verkrijgen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw P. van der Last, coördinator veiligheid van de gemeente, telefoonnummer (072) 535 66 44. Op maandag 1 januari 2007 wordt geen test uitgevoerd van de sirenes; de sirene klinkt dus niet zoals gebrui kelijk op de eerste maandag van de maand om 12.00 uur. Het eerstvolgen de standaard testalarmering is op maandag 5 februari 2007. Elke eerste maandag van de maand worden om 12.00 uur 's middags de sirenes in Nederland getest. Die test is nodig om na te gaan of de apparatuur nog goed werkt. De test van de sire nes herinnert u eraan dat u moet weten wat u moet doen als de sirene gaat. U kunt dat lezen op de gele kaart in de gemeentegids 'Weet wat je moet doen als de sirene gaat'. De sirene heeft u iets te vertellen Als de sirene op een ander moment gaat, is dat een waarschuwing dat er iets aan de hand is! Wat? Het kan van alles zijn. Gevaarlijke stoffen die vrijko men bij een brand, een zwaar omge val, een dreigende overstroming.In elk geval heeft die sirene u iets te ver tellen. Ga daarom naar binnen en zet radio of tv op de lokale zender en wacht verdere instructies af. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw P. van der Last, veiligheidscoördinator van de gemeente, telefoonnummer (072) 535 66 44. Eerste en tweede Kerstdag: de grijze rolemmers die normaliter op maan dag 25 en dinsdag 26 december a.s. zouden worden geleegd, worden nu allemaal op donderdag 28 december a.s. geleegd. Wij vragen u uw rolemmer vóór 07.30 uur buiten te zetten en op de inhaal- dag tot na 16.00 uur laten staan. De rolemmers kunnen op deze dag namelijk later dan 16.00 uur geleegd worden. Geen grof huisafval: op donderdag 28 december a.s. wordt er géén grof huis afval opgehaald. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072) 535 68 68. De kerstboominzameling 2007 wordt gehouden op woensdag 10 januari a.s. tussen 11.30 en 16.00 uur. Verzoeken om verzamelde kerstbo men bij particulieren op te halen kun nen we niet inwilligen. De locaties worden gepubliceerd op de gemeente lijke pagina in de Uitkijkpost van woensdag 3 januari a.s. Wij hopen dat door de geplande inza- meldag weinig of geen kerstbomen bij het huisafval of in de plantsoenen terecht komen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de een medewerker van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072) 535 68 68. Op maandag 8 januari 2007 houdt het gemeentebestuur van Heiloo de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Het gemeentebestuur stelt het zeer op prijs om samen met de inwoners van Heiloo tijdens een gezellig samenzijn een glas te heffen op het nieuwe jaar. Deze bijeenkomst vindt plaats in de Witte Kerk (Heerenweg 32). U bent van harte welkom om hierbij aanwe zig te zijn tussen 19.30 en 21.00 uur. Tijdens de bijeenkomst houdt de burgemeester een nieuwjaarstoe spraak; de collegeleden lopen rond om iedereen de hand te schudden. Om ongeveer 20.15 uur houdt burge meester Hans Romeyn zijn nieuw- jaarsspeech. De burgemeester van Heiloo heeft op grond van artikel 2.2.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening 2005 toestemming verleend tot het geven van een aantal circusvoorstel lingen van vrijdag 22 tot en met zon dag 31 december 2006. Het circus staat op het evenemententerrein Noorderneg grenzend aan De Omloop. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G.J.N.A. Tervoort van de afdeling Bestuurs ondersteuning, telefoonnummer (072) 535 66 68. Brunogebouw De burgemeester van Heiloo verleent ontheffing aan de Stichting Jeugd en Jongeren Heiloo voor verlenging van het sluitingsuur ter viering van de jaarwisseling. Het sluitingsuur wordt in de nacht van zondag 31 december 2006 op maandag 1 januari 2007 ver lengd van 02.00 uur tot uiterlijk 06.00 uur in het gehele Bruno-gebouw (grote zaal, café BukBuk en Tendenz) aan de Pastoor van Muijenweg 12. Danscentrum De burgemeester van Heiloo heeft op grond van artikel 2.3.1.4 van de Algemene Plaatselijke Verordening 2005 ontheffing verleend voor het verlengen van het sluitingsuur van 02.00 tot 04.00 uur in de nacht van zondag 31 december 2006 op maan dag 1 januari 2007 van het Danscentrum, Schuine Hondsbossche- laan 45, ter viering van de jaarswisse ling met ongeveer 250 aanwezigen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G.J.N.A. Tervoort van de afdeling Bestuursondersteuning, telefoonnum mer (072) 535 66 68. Het college van burgemeester en wet houders heeft in de vergadering van 21 november 2006 de volgende twaalf data aangewezen als koopzondagen 30©Paa3dag))o. 7 januari $Eiprièlvaartdag) JZerfièmksterdag) 20 mei 28 mei 7 oktober 14 oktober 25 november 2 december (KedtëeEStdag) 23 december 26 december meubelbranche bouwmarkten, meubelbranche en tuincentra bouwmarkten en tuincentra winkelcentra bouwmarkten en tuincentra winkelcentra meubelbranche winkelcentra winkelcentra en tuincentra tuincentra winkelcentra en tuincentra meubelbranche. Deze data komen overeen met de sug gesties die de winkeliersverenigingen aan de gemeente hebben gedaan voor de diverse branches. De winkeliersver enigingen zijn hierover geïnformeerd. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G. Tervoort van de afdeling Bestuursondersteuning, telefoonnummer (072) 535 66 45. (Vervolg op volgende pagina)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2006 | | pagina 558