contact Voorjaar! Grof tuinafval HEILOO 19 Wijziging datum legen rolemmers Openingstijden Werk in uitvoering Welzijn Mededeling Heeft u vragen? Bel meteen!! GEMEENTE UITKIJKPOST 25 APRIL 2007 In het voorjaar knappen veel mensen hun tuin weer op. Dit betekent onder andere dat er tuinafval afgevoerd moet worden. Klein snoeiafval en bladeren kunt u in de groene rolemmer deponeren. Het liefst met zo min mogelijk zand, omdat dit minder goede compost oplevert. Als het afval te groot is voor de rolemmer, kunt u dit wegbrengen naar de Afvalbrengplaats of het laten ophalen door de gemeente. U kunt niet alles als tuinafval aanbieden, er zijn een aantal spelregels: Oude schuttingen, verhardingen, bielzen, graszoden, over tollige grond, boomstronken en -stammen en materialen afkomstig van groot onderhoudswerk zijn géén grof tuinaf val, maar 'bouw en sloopafval'. Bloempotten (steen of plastic), kartonnen dozen, klein puin en dergelijke horen niet in de groene rolemmer. Gooi geen tuinafval in de grijze rolemmer. De verwerkings kosten voor het afval uit de grijze rolemmer zijn namelijk aanzienlijk hoger dan voor de groene rolemmer. Bundels grof snoeiafval kunt u tot 2 m3 (per seizoen), niet zwaarder dan 12 kilo en niet langer dan 1,5 meter en een doorsnede niet groter dan 20 cm als grof tuinafval aanbie den via telefoonnummer (072) 535 68 68 van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur U kunt dit grof tuin afval ook zelf brengen naar de gemeentelijke Afvalbrengplaats aan het Rosendaal 2. Ook dan geldt een maximum van 2 m3 per seizoen. Legitimatie De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal is alleen bedoeld voor inwoners van Heiloo. Om eventueel misbruik te voorko men, kunnen medewerkers daarom naar uw legitimatie vra gen, waaruit blijkt dat u inwoner van Heiloo bent. Wij vragen hiervoor uw begrip en uw medewerking. Aanhanger Mocht u uw tuinafval willen wegbrengen, dan is er de moge lijkheid om kosteloos een aanhanger bij ons te lenen. Wij vra gen hiervoor een borg van 50,00. Bovendien dient u een kentekenplaat mee te nemen en uiteraard uw rijbewijs. Het is de bedoeling dat de aanhanger alleen gebruikt wordt om afval naar de afvalbrengplaats te brengen. Er mag geen puin in de aanhanger vervoerd worden. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een mede werker van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoon nummer 072 53$ 68 68. GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN In verband met Koninginnedag zijn het gemeentehuis en het gemeentelijk onderkomen aan het Rosendaal op maandag 30 april a.s. gesloten. Zie voor de wijzigingen in de ophaaldata van de afvalemmers elders op deze pagina. EERSTVOLGENDE AVONDOPENSTELLING De eerstvolgende avondopenstelling van de Publieksbalies is op maandag 7 mei a.s. tussen 18.00 en 20.00 uur. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE (AFVAL) Rosendaal 2 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 68 68 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 16.00 uur zaterdag 09.00 -12.00 uur Tijdelijke afsluiting Ypesteinerlaan Enige tijd geleden is in opdracht van de gemeente Heiloo een onderzoek verricht naar overlastveroorzakende drempels in Heiloo. Eén hiervan is de drempel op de Ypesteinerlaan, ter hoogte van de Kleine Kanne en de basisscholen. Deze drempel bestaat uit losse elementen. De drempel wordt vervangen door een asfaltdrempel die zorgt voor een meer geleidelijke over gang en die beter in het wegbeeld past. De huidige oversteekplaats voor voetgangers en fietsers blijft hierbij bestaan. De vervangingswerkzaamheden vinden plaats in week 18 van 1 tot en met 4 mei a.s. Hierbij wordt de Ypesteiner laan tijdelijk afgesloten voor doorgaand verkeer. Een omleiding wordt met bor den aangegeven. Er is voor gekozen om de werkzaamheden in de school vakantie uit te voeren, waardoor de overlast voor de school minimaal is en de verkeersveiligheid voor schoolgaan de kinderen niet in het geding komt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer D. Westerink van de afdeling Ingenieursbureau, telefoonnummer 072 535 67 67. Wet kinderopvang De gemeente is vanaf 1 januari 2005 verantwoordelijk voor toezicht op de kwaliteit in de geregistreerde kindercen tra. Artikel 45 en 46 van de Wet kinder opvang bepalen dat nieuwe kindercen tra opgenomen dienen te worden in het gemeentelijk register. Na opname in het gemeentelijk register, start de GGD met een vooronderzoek naar de kwaliteit van de nieuwe accommodatie. Binnen acht weken na opname in het gemeen telijk register bepaalt het college van burgemeester en wethouders of gestart mag worden met de exploitatie. Binnen drie maanden, nadat een kindercentrum in exploitatie is genomen, vindt er een uitgebreid onderzoek plaats naar de kwaliteit van de geboden kinderopvang. Registratiebewijs Ouders kunnen in aanmerking komen voor een bijdrage in de kosten kinder opvang via de Belastingdienst. Voorwaarde is dat een kinderdagverblijf opgenomen is in het gemeentelijke register. De Belastingdienst kanoom een registratiebewijs vragen. Deze verkla ring van registratie kan vanaf heden afgehaald worden bij: - het eigen kinderdagverblijf; - het Informatiecentrum van de gemeente Heiloo. Als een kindercentrum of gastouderbu reau niet geregistreerd is, wordt door de overheid geen tegemoetkoming gegeven. Opname in het register Stichting de Poort i.o. is per 19 april 2007 opgenomen in het register. Op de Westerweg 21 D biedt de Poort plaats aan 10 kindplaatsen. Verwijdering uit het register Stichting kinderdagverblijf De Kwekkerij is per 19 april 2007 verwijderd uit het register. Het gaat hierbij om de 10 kind plaatsen aan de Westerweg 21 D, als mede de aanvraag voor 24 kindplaatsen aan de Stationsweg 126. Meer informatie Het register ligt ter inzage in het Informatiecentrum. Tevens kunt u hier tijdens openingtijden terecht voor een verklaring van registratie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw E. de Graaff van de afdeling Welzijn, telefoonnummer 072 535 66 84. Openbare inzamelingen Door de burgemeester is toestemming verleend tot het houden van een open bare inzameling van gelden met gebruikmaking van machtigingsformu lieren voor donaties door Direct Dialogue Fundraising (Wormerveer) op vrijdag 27 april en op vrijdag 11 mei a.s. van 09.00 tot 21.00 uur voor de Stichting Save the Children en op zaterdag 19 mei a.s. van 09.00 tot 17.00 uur voor de Stichting Warchild. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G.J.N.A. Tervoort van de afdeling Bestuursondersteuning, telefoonnummer 072 535 66 68. - 1 v£* nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo De grijze rolemmers die op maandag 30 april a.s. zouden worden geleegd, wor den op donderdag 3 mei a.s. geleegd. Wij vragen u uw rolemmer vóór 07.30 uur buiten te zetten en op de inhaaldag tot na 16.00 uur laten staan. De rolemmers kunnen op deze dag namelijk later dan 16.00 uur geleegd worden. Op donderdag 3 mei a.s. wordt er géén grof huisafval opgehaald. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer (072) 535 68 68.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2007 | | pagina 19