contact Oude kantines HSV gesloopt voor Maalwater Verkoop kavels Zeskant stopgezet HEILOO 15 Verleende collectevergunning GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Welzijn Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 20 JUNI 2007 Vorige week zijn de oude kantines en kleedkamers van voetbal vereniging HSV en tennisvereniging HSV gesloopt. Deze sloop is onderdeel van het bouwrijp maken van een deel van het pro ject Maalwater, zodat hier woningen gebouwd kunnen worden. In twee dagen tijd zijn beide kantines en kleedkamers wegge haald. Ook de tribune bij het oude hoofdveld van voetbalver eniging HSV is er niet meer. Ondanks dat de onderkomens zo snel zijn weggehaald, heeft de sloper de verschillende materi alen van de gebouwen keurig gescheiden. Na de zomer verder Nu de kantines en kleedkamers weg zijn, rest nog het wegha len van het asfalt, de tennisvelden en de oude bestrating. Daarna volgt de aanleg van het riool en het maken van de toegangsweg voor de toekomstige woningen. Dit gebeurt vanaf september. Wanneer de eerste paal de grond in gaat, hangt af van de bouwvergunning. Voor de appartementencomplexen is al wel een vergunning aangevraagd, maar nog niet verleend. Voor de andere woningen in het plan moet nog een bouwvergun ning worden aangevraagd. Meer informatie Heeft meer informatie over het project Maalwater kunt u contact opnemen met de heer T. de Rudder, telefoonnummer 072 535 67 80 of met mevrouw B. Ruiter, telefoonnummer 072 535 67 31. U kunt ook informatie vinden op onze website www.heiloo.nl/maalwater. GEMEENTEHUIS Raadhuispleinl Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 68 68 Openingstijden ma t/m vrij zaterdag 08.00 -16.00 uur 09.00 -12.00 uur Wet kinderopvang De gemeente is verantwoordelijk voor toezicht op de kwaliteit in de geregi streerde kindercentra. Artikel 45 en 46 van de Wet kinderopvang bepalen dat nieuwe kindercentra opgenomen die nen te worden in het gemeentelijk register. Na opname in het gemeente lijk register, start de GGD met een vooronderzoek naar de kwaliteit van de nieuwe accommodatie. Binnen acht weken na opname in het gemeentelijk register bepaalt het college van burge meester en wethouders of gestart mag worden met de exploitatie. Binnen drie maanden nadat een kin dercentrum in exploitatie is genomen, vindt er een uitgebreid onderzoek plaats naar de kwaliteit van de gebo den kinderopvang. Registratiebewijs Ouders kunnen in aanmerking komen voor een bijdrage in de kosten kinderopvang via de Belastingdienst. Voorwaarde is dat een kinderdagver blijf opgenomen is in het gemeentelijke register. De Belastingdienst kan om een registratiebewijs vragen. Deze verklaring van registratie kan vanaf heden afgehaald worden bij: - het eigen kinderdagverblijf; - het Informatiecentrum van de gemeente Heiloo. Als een kindercentrum of gastouder bureau niet geregistreerd is, wordt door de overheid geen tegemoetko ming gegeven. Opname in het register Forte Kinderopvang is per 5 juni 2007 opgenomen in het register. Op Boekenstein wordt plaatsgeboden aan 30 plaatsen voor buitenschoolse opvang (bso) en op het Slimpad 18 wordt eveneens plaatsgeboden aan 30 bso-kindplaatsen. Meer informatie Het register ligt ter inzage in het Informatiecentrum. Tevens kunt u hier tijdens openingtijden terecht voor een verklaring van registratie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw E. de Graaff van de afdeling Welzijn, telefoonnummer 072 535 66 84 of via mail naar info@heiloo.nl onder vermelding van Kinderopvang. Het college van burgemeester en wethouders heeft vorige week besloten te stoppen met de verkoop van de vrije kavels op de locatie Zeskant. Reden hiervoor is dat van enkele kavels verkeerde kaveloppervlakten en bodem prijzen zijn genoemd. Eind augustus worden de kavels opnieuw bij inschrij ving te koop aangeboden. Vanaf begin juni had de gemeente acht vrije kavels op de locatie Zeskant in de verkoop. De verkoop hiervan vond plaats bij inschrijving. Vorige week bleek dat voor de kavels 6, 7 en 8 op het inschrijfformulier verkeerde kavel- maten en bodemprijzen staan vermeld. De tekening die in de verkoop brochure staat, bevat wel de juiste oppervlakten. Omdat de verkoop bij inschrijving plaatsvond, waarbij kandidaten een gesloten envelop aan de notaris overhandigen en er geen overzicht is van diegenen die informatie hebben aangevraagd, heeft het college vorige week besloten te stoppen met de verkoop van de kavels. Na de zomervakantie wordt de procedure opnieuw gestart. De notaris die bij de verkoop betrokken is, informeert diegenen die al een bod hebben uitgebracht of dat nog doen. De mensen die bij de gemeente hadden aangegeven belangstelling te hebben voor de kavels en hiervoor op een lijst stonden, zijn inmiddels geïnformeerd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevr. M. de Jager van de afdeling VROM, telefoonnummer 072 5356750. Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een collecte door: Nederlandse Rode Kruis in de periode van 24 tot en met 30 juni a.s. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt dat zij bevoegd zijn te collecteren.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2007 | | pagina 15