m contact HEILÖÖfl^ Voorbereid op een ramp of ongeluk Openingstijden Raad en (raads)commissies GEMEENTE Campagne Denk Vooruit van start nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo rU> IrTcK-l J K^O-S-T 2>2 ,A U>G<U S T;lh$< f2 0-0 7 GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 68 68 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 -16.00 uur zaterdag 09.00 - 12.00 uur Vergadering presidium Op donderdag 23 augustus a.s. verga dert het presidium in de B&W-kamer in het gemeentehuis. De vergadering begint om 17.00 uur en is voor ieder een toegankelijk; de voorzitter of ten minste twee leden kunnen verzoeken om een (deel van de) vergadering in beslotenheid te laten plaatsvinden Naast de vaste punten, staat op de agenda: - Vaststelling Verslag met afspraken d.d. 18 juni 2007 - Proefvergadering digitaal notuleren - Omgaan met verzoeken om wijziging van de raads(commissie)notulen - Opstellen Programma 1 E tbv de Programmabegroting 2008 - Vaststellen aanpak voortgangsge sprek met de burgemeester - Informatie-uitwisseling agenda punten volgende vergadering Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor Bezwaarschriften houdt op maandag 27 augustus a.s. hoorzittingen voor de behandeling van bij burgemeester en wethouders inge diende bezwaarschriften tegen de vol gende besluiten: 19.45 uur: bepaling arbeidsgeschikt heid in het kader van de Wet werk en bijstand; 20.15 uur: afwijzing bijzondere bij stand; 20.45 uur: indicatie hulp bij het huis houden Deze hoorzittingen worden gehouden in kamer 008 van het gemeentehuis (toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1). De hoorzittingen zijn, voor zover niet anders vermeld, in beginsel openbaar. Ambtshalve of op verzoek van belang hebbenden kan de zitting om persoon lijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Meer informatie Voor meer informatie over het voren staande of de behandeling van bezwaar of beroep in het algemeen kunt u terecht bij mevrouw C.J. Klein Holte, secretaris van de commissie, telefoonnummer 072 535 66 45. Welstandscommissie Op maandag 27 augustus a.s. verga dert de Welstandscommissie. De ver gadering begint om 14.00 uur in kamer 008 van het gemeentehuis (toegang via de hoofdingang van het gemeente huis, Raadhuisplein 1). De behandeling van bouwplannen is openbaar. Op verzoek van belangheb benden kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Belangstellenden en belanghebbenden kunnen de vergadering van de wel standscommissie bijwonen op de publieke tribune. Belangstellenden en belanghebbenden hebben geen spreekrecht, met uitzondering van een planindiener en/of ontwerper. Deze kan op afspraak een toelichting geven tij dens de vergadering waarin het plan wordt behandeld. Voorts zijn de goed gekeurde notulen van de behandeling van bouwaanvragen openbaar. Voorlopige agenda 1. Opening en mededelingen 2. Notulen vergadering d.d. 30 juli 2007 3. Ingekomen stukken 4. Ingekomen bouwplannen - Curtiuslaan 2, vergroten woning - Fontein Verschuirlaan 17, vergroten woning - Oosterzijweg 56, vergroten woning - Stationsweg 36, vergroten woning - Westerweg 184, bouwen van een garage - Westerweg 270, vergroten bestaan de dakkapel - Van Aostastraat 12, plaatsen van twee dakkapellen 5. Algemene zaken met betrekking tot de welstand 6. Rondvraag en sluiting De definitieve agenda, inclusief de ingeplande afspraken en de volgorde van de behandeling, en de daarop betrekking hebbende bouwplannen, staat vanaf vrijdagmiddag 24 augustus op de website van Heiloo en ïigt op maandag 27 augustus a.s. tussen 08.00 en 12.30 uur in het gemeente huis ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen en receptie. Meer informatie Voor meer informatie kunt u terecht bij een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Een grote brand of een fabriek die ontploft; het zou zomaar kunnen dat ergens in Nederland zo'n ramp gebeurt. Daar hoeft u niet altijd mee te maken te krijgen, maar wat als zoiets u wél treft? Dan kunt u maar beter voorbereid zijn. Dit doet de gemeente De gemeente heeft tot taak rampen en zware ongevallen te voorkomen en te bestrijden. Daarvoor heeft de gemeente Heiloo een rampenplan gemaakt. In dit plan is de gezamenlijke inzet van politie, brandweer, ambulancedienst en de gemeen telijke organisatie geregeld. Deze partijen oefenen regelmatig om bij een echte ramp of zwaar ongeval goed te kunnen samenwerken. Om rampen of ongevallen te voorkomen wor den er allerlei controles gedaan zodat gevaarlijke situaties op tijd kunnen worden gesignaleerd. Dit kunt u doen Denk Vooruit! Ga naar www.crisis.nl. Op deze site kunt u zien welke risico's er in een bepaald gebied zijn door het intypen van een postcode. Ook vindt u informatie over de voorberei dingen die u vooraf kunt treffen, hoe u wordt gewaarschuwd in geval van een ramp en wat u moet doen als er een ramp plaatsvindt. Stel de rampenzender in: Bij een nationale ramp TV: Nederland 1 Radio: Radio 1 Bij een ramp in Noord-Holland TV: TV Noord-Holland Radio: Radio Noord-Holland (92.5 FM kabel of 93.9 FM ether) Campagne Op 20 augustus is de campagne Denk Vooruit gestart. Met deze campagne vraagt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aandacht voor de voorbereidin gen die u kunt treffen in geval van een ramp. De komende weken zullen wij u in een aantal artikelen informeren over hoe de rampenbestrijding in Heiloo geregeld is. Meer informatie Op site www.heiloo.nl vindt u meer informatie over wat de gemeente doet aan het voorkomen en bestrijden van rampen. Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw C. Moleman, medewerker veiligheid van de gemeente Heiloo, telefoonnummer 072 535 66 47. www.heiloo.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2007 | | pagina 13