contact Eerste bezoeker voor klantbegeleidingssysteem HEILOO Activiteiten GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Raad en (raads)commissies Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 13 FEBRUARI 2008 Maandag 11 februari jl. heeft burgemeester Hans Romeijn om 8.15 uur de eerste klant van de publieksbalies ontvangen. De heer Splinter is de eerste bezoeker van het gemeentehuis die via het klantbegeleidingssysteem is begeleid naar de juiste balie. De heer Splinter is verrast door de bos bloemen en vindt het systeem er mooi en overzichtelijk uitzien. Hoe werkt het? Wanneer u zich bij de console heeft aangemeld en aangege ven waar u voor komt, krijgt u informatie over wat u nodig heeft om direct geholpen te kunnen worden. Als u bijvoorbeeld komt om een nieuw paspoort aan te vragen, heeft u daarvoor een recente pasfoto nodig en u moet uw oude of andere reis documenten meebrengen. Deze informatie en ook informatie over de kosten krijgt u via de console. Als u de juiste docu menten al heeft meegenomen, dan ontvangt u een nummertic ket. Indien u het moeilijk vindt de console te gebruiken, kunt u ook een nummerticket aanvragen aan de receptiemedewerker. Als alle medewerkers bezig zijn kunt u plaatsnemen en op de monitor in de hal zien bij welke balie u terecht kunt. Op deze monitor in de hal verschijnen-ook mededelingen, uitleg over bijvoorbeeld nieuwe producten en diensten, actuele informatie en nieuws. Het klantbegeleidingssysteem geeft tevens bruikbare informa tie over het aantal bezoekers en de wachttijden in de hal, waardoor de aansturing van de baliemedewerkers effectiever kan plaatsvinden. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een mede werker van de receptie van de gemeente, telefoonnummer 072 535 66 66. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 -12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1 1850 AA Heiloo t 072 535 68 68 Openingstijden ma t/m vrij zaterdag 08.00 - 15.45 uur 09.00 - 12.00 uur Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor Bezwaarschriften höudt op 18 februari a.s. hoorzittingen voor de behandeling van bij burge meester en wethouders ingediende bezwaarschriften tegen de volgende besluiten. 19.45 uur: toekenning hulp bij het huishouden 20.15 uur: afwijzen autokosten- vergoeding 20.45 uur: toekennen van een uitkering Deze hoorzittingen worden gehouden in het gemeentehuis (toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1). De hoorzittingen zijn, voor zover niet anders vermeld, in beginsel openbaar. Ambtshalve of op verzoek van belang hebbenden kan de zitting om persoon lijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Meer informatie Voor meer informatie over boven staande of de behandeling van bezwaar of beroep in het algemeen kunt u terecht bij mevrouw C.J. Klein Holte, secretaris van de commissie, telefoonnummer 072 535 66 45. Monumentencommissie Op woensdag 20 februari a.s. vergadert de Heilooër Monumentèn- commissie. De vergadering is open baar en begint om 15.00 uur in de B&W-kamer van het gemeentehuis. Agenda - Opening - Mededelingen en ingekomen stukken - Verslag 3 oktober 2007 28 novem ber (mondeling verslag) - Bouwplannen (in voorbereiding) - Stand van zaken nieuwe invulling HMC - Voorlichtingsaspecten Open Monumentendag, Magisch Heiloo - Rondvraag Welstandscommissie Op maandag 18 februari a.s. vergadert de Welstandscommissie. De vergade ring begint om 14.00 uur in kamer 008 van het gemeentehuis (toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1). De behandeling van bouwplannen is openbaar. Op verzoek van belangheb benden 'kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Belangstellenden en belanghebbenden kunnen de vergadering van de wel- standscommissie bijwonen op de publieke tribune. Belangstellenden en belanghebbenden hebben geen spreekrecht, met uitzondering van een planindiener en/of ontwerper. Deze kan op afspraak een toelichting geven tij dens de vergadering waarin, het plan wordt behandeld. Voorts zijn de goed gekeurde notulen van de behandeling van bouwaanvragen openbaar. Voorlopige agenda 1. Opening en mededelingen. 2. Notulen vergadering d.d. 4 februari 2008. 3. Ingekomen stukken. 4. Ingekomen bouwplannen: - De Burcht 9, vergroten woning; - De Hoghe Weijdt 42, vergroten woning; - De Vang 5, vergroten woning; - Haesackerlaan 25, vergroten dakka pel; - Kennemerstraatweg, nieuwbouw Buitenzorg; - Spiegellaan 103, bouwen woning. 5. Algemene zaken met betrekking tot de welstand. 6. Rondvraag en sluiting. De definitieve agenda - inclusief de ingeplande afspraken en de volgorde van de behandeling, en de daarop betrekking hebbende bouwplannen - staat Vanaf vrijdagmiddag 15 februari a.s. op de website van Heiloo en ligt op maandag 18 februari a.s. tussen 08.00 en 12.30 uur op het gemeentehuis ter inzage bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen en receptie. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, tele foonnummer 072 535 66 66. Burgemeester en wethouders van Heiloo nemen kennis van het voornemen van Stichting Het Trefpunt om in het 55+ ontmoetingscentrum op de Abraham du Bois-hof 2, op zondag 17 februari 2008 tussen 14.00 en 16.00 uur tijdens een cabaretvoorstelling met levende muziek te organiseren. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer G.J.N.A. Tervoort van de afdeling Bestuursondersteuning, telefoonnummer 072 535 66 45.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2008 | | pagina 13