Langdurige nasleep na ernstig
verkeersongeluk vorig jaar
Pccentraal
Zusjes Dionne en Daphne hebben
eigen kledingbedrijf op internet
H E I L 0 0
BEDRIJF
BELICHT
5
lyiHTKHJjUciïXtoïsTT
In deze rubriek wordt wekelijks een ander bedrijf in het versprei
dingsgebied van de Uitkijkpost belicht. De kosten voor Bedrijf
Belicht zijn 150 euro ex. BTW.
Voor aanmelding: De Hoefsmid 5,1851PZ Postbus 68,1850 AB
Heiloo. Of pere-mail: redactie@uitkijkpost.nl. In de aanmelding
graag duidelijk uw gegevens vermelden.
HEILOO - Even met de auto
naar Egmond aan Zee om
samen met de honden uit te
waaien in de duinen mondde
voor de familie Kaandorp uit in
een regelrecht drama.
Nog dagelijks kampt Margriet
Kaandorp met de lichamelijke en
psychische gevolgen van het ernsti
ge auto-ongeluk, dat haar gezin
vorig jaar overkwam en is ze boos
en teleurgesteld over gang van
zaken nadien. Ze hoopt na de uit
spraak van de rechter (22 oktober
j.l.) eindelijk een streep onder de
langdurige nasleep van de frontale
botsing, die tweede kerstdag op de
Heilooër Zeeweg plaatsvond, te
kunnen trekken. Van het juridisch
proces, en dientengevolge de afhan
deling met de verzekering, dat zich
nu al bijna een jaar voortsleept,
wordt Margriet allerminst vrolijk. Ze
voelt zich als slachtoffer van een
ernstig verkeersongeluk niet serieus
genomen. „In het rapport van de
technische recherche stond in eer
ste instantie vermeld, dat het slap
hangen van de autogordels erop zou
kunnen duiden, dat de gordels ten
tijde van de aanrijding niet perse
gebruikt zouden zijn. De advocaat
van de tegenpartij greep dit in de
rechtszaal meteen aan om de feiten
om te draaien; wij zouden volgens
hem onze gordels niet om hebben
gehad. Wij hebben hemel en aarde
moeten bewegen om het tegendeel
aan te tonen. Onze verklaring, en
die van deskundigen, dat we onze
gordels wel degelijk om hadden,
werden voor mijn gevoel in het
begin gewoon genegeerd. Uitein
delijk heeft de politie het rapport op
dit punt enigszins aangepast. Ook
met de interpretatie van het tech
nisch onderzoek naar de banden
sporen en de schade aan de auto's
waren wij het volstrekt niet eens.
Het kwam er bijna nog op neer dat
het ongeluk door ons veroorzaakt
zou zijn. Gelukkig hebben zich
getuigen gemeld, die het tegendeel
konden verklaren. Maar aangezien
we dit politierapport slecht één
week voor de rechtszitting ter inza
ge kregen, hadden we zeer weinig
tijd om erop te reageren." Margriet
is dankbaar dat haar gezin, de hon
den en zijzelf het ongeluk hebben
overleefd. Maar tot op de dag van
vandaag is de kwestie met de verze
kering een dagelijkse zorg.
De auto van de familie Kaandorp, althans wat er van over bleef,
na het ongeluk op de Zeeweg kerstmis 2008. Aangeleverde foto
Tekst en foto: Carolien Breed
Lambert Meuleman, Jan Boltenhof 4, 1852 HG Heiloo, tel:
072-5323302, 06-53228948, www.pccentraal.nl,info@pccentral.nl.
HEILOO - Ruim 15 jaar geleden kocht hij onderweg, toen hij werkzaam
was als onderhoudstechnicus aan boord van een luxe jacht, zijn eerste
laptop. Zijn nieuwsgierigheid naar de vele mogelijkheden ervan was
meteen gewekt. Eenmaal weer thuis kreeg Lambert Meuleman, technicus
in hart en nieren, een gebruikte computer van iemand, die hij al sleute
lend en onderzoekend ontleedde en weer in elkaar zette. Al doende leerde
hij hoe je mankementen kan verhelpen en de gebruiksmogelijkheden van
een computer kan uitbreiden. Het duurde dan ook niet lang voordat vrien
den en bekenden hem wisten te vinden als zij problemen met hun compu
ter hadden. Naast zijn baan bij Radio Bakker, waar hij op dat moment
werkzaam was, groeide het aantal mensen die zijn hulp inriepen om com
puterproblemen op te lossen. Het aantal klanten werd uiteindelijk zo
groot, dat hij in 2004 besloot voor zichzelf te beginnen onder de naam
Pccentraal. Lambert Meuleman: „In de meeste gevallen word ik door
klanten benaderd die via mond tot mond reclame van het bestaan van
Pccentraal op de hoogte zijn gesteld. Daarbij zijn het snel en efficiënt bie
den van hulp, goede bereikbaarheid, betrouwbaarheid, een goede naam
en discretie bepalende factoren."
Men kan bij Pccentraal terecht voor het samenstellen van een nieuwe
computer met bijbehoren, geheel naar de wensen van de gebruiker. Maar
ook reparaties en hulp bij problemen zijn bij Pccentraal in goede handen.
,,Als men als particulier bijvoorbeeld alleen internet en e-mail gebruikt,
voldoet een eenvoudig systeem. Wil men daarentegen meer mogelijkhe
den, zoals het opslaan en bewerken van films en foto's, kan het systeem
daaraan worden aangepast. Ook bedrijven kunnen mij inhuren als
systeembeheerder van hun computernetwerk. Het is mogelijk dit zo in te
richten, dat medewerkers van een bedrijf op afstand bij hun gegevens
kunnen komen." Dat het bij Meuleman niet alleen om omzet draait, toont
zijn sponsoring van het computersysteem van 't Praethuys, een inloop
huis voor mensen met kanker. Naast schenking van computers en een ser
ver is hij kosteloos systeembeheerder van dit netwerk.
Is men toe aan een nieuwe computer, beeldscherm, laptop of aanver
wante artikelen op computergebied, dan kan men in de webshop van
Pccentraal terecht voor betaalbare producten van hoogwaardige kwaliteit.
Pccentraal is zeven dagen per week bereikbaar en heeft als groot voor
deel dat men één persoon als aanspreekpunt heeft; eentje die zijn klanten
kent. „In veel gevallen kan ik hulp op afstand bieden, waarbij ik het hele
systeem vanachter mijn eigen computer kan overnemen en kan zien waar
het probleem zit. Dit is een goedkope en efficiënte manier van het oplos
sen van een probleem. Door middel van ehatten via de website van
Pccentraal hoeft men mij niet eens meer te bellen." Meuleman besluit:
Voor ieder probleem is een oplossing!"
HEILOO - Twee jonge en zeer
ondernemende zusjes Daphne
(17 jaar) en Dionne Cats (15
jaar) hebben sinds één maand
een eigen webwinkel www.
madelief4jou.nl op internet,
waar zelf ontworpen en in
eigen atelier gemaakte kinder
kleding wordt aangeboden.
Dionne neemt het meeste naai
werk voor haar rekening, Daphne
houdt de administratie bij. Zusje
Elise (3 jaar) showt als een volleerd
topmodel de creaties op de website.
Daphne: „Het is eigenlijk een uit de
hand gelopen hobby. Onze moeder
naaide vroeger veel kleding voor
ons en wij zaten daar dan nieuws
gierig naast. Zij heeft het weer mee
gekregen van haar moeder, die ook
veel kleding zelf maakte. Oma had
ooit zelfs een droom om haar eigen
bedrijf te beginnen. Ze had hier
zelfs al een naam voor bedacht;
Madelief. Wij hebben daarom ook
voor deze naam gekozen." Dionne
vult aan: Vanaf dat we een jaar of
acht waren, leerde onze moeder ons
hoe we zelf poppenkleertjes konden
maken. We vonden naaien leuk en
wilden graag dezelfde jurkjes die wij
droegen ook voor onze poppen.
Begin 2009 zijn we samen kinder
kleding gaan maken en boden dit te
koop aan op Marktplaats. Dit liep zo
goed dat we, om de zaken goed te
regelen, ons hebben ingeschreven
bij de Kamer van Koophandel en
een webshop hebben geopend. Nu
komen de bestellingen uit heel
Nederland." De meiden hebben het
er, buiten school, vriendinnen en de
hockey om, maar druk mee, maar
ze zien het nog altijd als een hobby.
De reacties in het gastenboek zijn
enthousiast. „We hebben zelfs een
reactie gekregen, dat een meisje
haar nieuwe jurkje niet wilde uit
trekken toen ze naar bed moest,"
lacht Dionne.
De ondernemende zusjes, Daphne en Dionne Cats, in hun atelier.
Foto: Carolien Breed