Langdurige nasleep na ernstig verkeersongeluk vorig jaar Pccentraal Zusjes Dionne en Daphne hebben eigen kledingbedrijf op internet H E I L 0 0 BEDRIJF BELICHT 5 lyiHTKHJjUciïXtoïsTT In deze rubriek wordt wekelijks een ander bedrijf in het versprei dingsgebied van de Uitkijkpost belicht. De kosten voor Bedrijf Belicht zijn 150 euro ex. BTW. Voor aanmelding: De Hoefsmid 5,1851PZ Postbus 68,1850 AB Heiloo. Of pere-mail: redactie@uitkijkpost.nl. In de aanmelding graag duidelijk uw gegevens vermelden. HEILOO - Even met de auto naar Egmond aan Zee om samen met de honden uit te waaien in de duinen mondde voor de familie Kaandorp uit in een regelrecht drama. Nog dagelijks kampt Margriet Kaandorp met de lichamelijke en psychische gevolgen van het ernsti ge auto-ongeluk, dat haar gezin vorig jaar overkwam en is ze boos en teleurgesteld over gang van zaken nadien. Ze hoopt na de uit spraak van de rechter (22 oktober j.l.) eindelijk een streep onder de langdurige nasleep van de frontale botsing, die tweede kerstdag op de Heilooër Zeeweg plaatsvond, te kunnen trekken. Van het juridisch proces, en dientengevolge de afhan deling met de verzekering, dat zich nu al bijna een jaar voortsleept, wordt Margriet allerminst vrolijk. Ze voelt zich als slachtoffer van een ernstig verkeersongeluk niet serieus genomen. „In het rapport van de technische recherche stond in eer ste instantie vermeld, dat het slap hangen van de autogordels erop zou kunnen duiden, dat de gordels ten tijde van de aanrijding niet perse gebruikt zouden zijn. De advocaat van de tegenpartij greep dit in de rechtszaal meteen aan om de feiten om te draaien; wij zouden volgens hem onze gordels niet om hebben gehad. Wij hebben hemel en aarde moeten bewegen om het tegendeel aan te tonen. Onze verklaring, en die van deskundigen, dat we onze gordels wel degelijk om hadden, werden voor mijn gevoel in het begin gewoon genegeerd. Uitein delijk heeft de politie het rapport op dit punt enigszins aangepast. Ook met de interpretatie van het tech nisch onderzoek naar de banden sporen en de schade aan de auto's waren wij het volstrekt niet eens. Het kwam er bijna nog op neer dat het ongeluk door ons veroorzaakt zou zijn. Gelukkig hebben zich getuigen gemeld, die het tegendeel konden verklaren. Maar aangezien we dit politierapport slecht één week voor de rechtszitting ter inza ge kregen, hadden we zeer weinig tijd om erop te reageren." Margriet is dankbaar dat haar gezin, de hon den en zijzelf het ongeluk hebben overleefd. Maar tot op de dag van vandaag is de kwestie met de verze kering een dagelijkse zorg. De auto van de familie Kaandorp, althans wat er van over bleef, na het ongeluk op de Zeeweg kerstmis 2008. Aangeleverde foto Tekst en foto: Carolien Breed Lambert Meuleman, Jan Boltenhof 4, 1852 HG Heiloo, tel: 072-5323302, 06-53228948, www.pccentraal.nl,info@pccentral.nl. HEILOO - Ruim 15 jaar geleden kocht hij onderweg, toen hij werkzaam was als onderhoudstechnicus aan boord van een luxe jacht, zijn eerste laptop. Zijn nieuwsgierigheid naar de vele mogelijkheden ervan was meteen gewekt. Eenmaal weer thuis kreeg Lambert Meuleman, technicus in hart en nieren, een gebruikte computer van iemand, die hij al sleute lend en onderzoekend ontleedde en weer in elkaar zette. Al doende leerde hij hoe je mankementen kan verhelpen en de gebruiksmogelijkheden van een computer kan uitbreiden. Het duurde dan ook niet lang voordat vrien den en bekenden hem wisten te vinden als zij problemen met hun compu ter hadden. Naast zijn baan bij Radio Bakker, waar hij op dat moment werkzaam was, groeide het aantal mensen die zijn hulp inriepen om com puterproblemen op te lossen. Het aantal klanten werd uiteindelijk zo groot, dat hij in 2004 besloot voor zichzelf te beginnen onder de naam Pccentraal. Lambert Meuleman: „In de meeste gevallen word ik door klanten benaderd die via mond tot mond reclame van het bestaan van Pccentraal op de hoogte zijn gesteld. Daarbij zijn het snel en efficiënt bie den van hulp, goede bereikbaarheid, betrouwbaarheid, een goede naam en discretie bepalende factoren." Men kan bij Pccentraal terecht voor het samenstellen van een nieuwe computer met bijbehoren, geheel naar de wensen van de gebruiker. Maar ook reparaties en hulp bij problemen zijn bij Pccentraal in goede handen. ,,Als men als particulier bijvoorbeeld alleen internet en e-mail gebruikt, voldoet een eenvoudig systeem. Wil men daarentegen meer mogelijkhe den, zoals het opslaan en bewerken van films en foto's, kan het systeem daaraan worden aangepast. Ook bedrijven kunnen mij inhuren als systeembeheerder van hun computernetwerk. Het is mogelijk dit zo in te richten, dat medewerkers van een bedrijf op afstand bij hun gegevens kunnen komen." Dat het bij Meuleman niet alleen om omzet draait, toont zijn sponsoring van het computersysteem van 't Praethuys, een inloop huis voor mensen met kanker. Naast schenking van computers en een ser ver is hij kosteloos systeembeheerder van dit netwerk. Is men toe aan een nieuwe computer, beeldscherm, laptop of aanver wante artikelen op computergebied, dan kan men in de webshop van Pccentraal terecht voor betaalbare producten van hoogwaardige kwaliteit. Pccentraal is zeven dagen per week bereikbaar en heeft als groot voor deel dat men één persoon als aanspreekpunt heeft; eentje die zijn klanten kent. „In veel gevallen kan ik hulp op afstand bieden, waarbij ik het hele systeem vanachter mijn eigen computer kan overnemen en kan zien waar het probleem zit. Dit is een goedkope en efficiënte manier van het oplos sen van een probleem. Door middel van ehatten via de website van Pccentraal hoeft men mij niet eens meer te bellen." Meuleman besluit: Voor ieder probleem is een oplossing!" HEILOO - Twee jonge en zeer ondernemende zusjes Daphne (17 jaar) en Dionne Cats (15 jaar) hebben sinds één maand een eigen webwinkel www. madelief4jou.nl op internet, waar zelf ontworpen en in eigen atelier gemaakte kinder kleding wordt aangeboden. Dionne neemt het meeste naai werk voor haar rekening, Daphne houdt de administratie bij. Zusje Elise (3 jaar) showt als een volleerd topmodel de creaties op de website. Daphne: „Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby. Onze moeder naaide vroeger veel kleding voor ons en wij zaten daar dan nieuws gierig naast. Zij heeft het weer mee gekregen van haar moeder, die ook veel kleding zelf maakte. Oma had ooit zelfs een droom om haar eigen bedrijf te beginnen. Ze had hier zelfs al een naam voor bedacht; Madelief. Wij hebben daarom ook voor deze naam gekozen." Dionne vult aan: Vanaf dat we een jaar of acht waren, leerde onze moeder ons hoe we zelf poppenkleertjes konden maken. We vonden naaien leuk en wilden graag dezelfde jurkjes die wij droegen ook voor onze poppen. Begin 2009 zijn we samen kinder kleding gaan maken en boden dit te koop aan op Marktplaats. Dit liep zo goed dat we, om de zaken goed te regelen, ons hebben ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en een webshop hebben geopend. Nu komen de bestellingen uit heel Nederland." De meiden hebben het er, buiten school, vriendinnen en de hockey om, maar druk mee, maar ze zien het nog altijd als een hobby. De reacties in het gastenboek zijn enthousiast. „We hebben zelfs een reactie gekregen, dat een meisje haar nieuwe jurkje niet wilde uit trekken toen ze naar bed moest," lacht Dionne. De ondernemende zusjes, Daphne en Dionne Cats, in hun atelier. Foto: Carolien Breed

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2009 | | pagina 5