contact Wijkgerichte aanpak HEILOO Verleende collectevergunning GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Burgerzaken Raad en (raads)commissies Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 2 FEBRUARI 2011 Natuurlijk wilt u prettig wonen in een nette en groene straat en wijk. Ook wij willen dat onze wijken en straten er goed uit zien. Daarom zijn er regels die voor iedereen gelden. Soms wijken inwoners van deze regels af. Dat kan leiden tot ergernissen bij buurtbewoners en tot ver- rommelde wijken en straten. Vanaf februari starten wij met een wijkgerichte aanpak om dit tegen te gaan. Onze toezichthouders gaan één voor één alle wijken en stra ten in Heiloo af. Zij kijken of de inwoners van Heiloo de regels naleven. Waarom een wijkgerichte aanpak? Het team van de afdeling Handhaving krijgt dagelijks klachten binnen van inwoners. Deze klachten gaan bijvoorbeeld over parkeren waar het niet mag. gestort vuil. hinderlijk over hangend groen, zonder vergunning aangebrachte reclame of grote bouwwerken in voortuinen. Met een wijkgerichte aanpak gaan wij proberen de klachten te verminderen. De wijkger ichte aanpak houdt in dat onze toezichthouders in de gehele wijk en rondom de huizen controleren of de regels worden nageleefd. Waar letten onze toezichthouders op? De toezichthouders kijken onder andere naar: - bouwwerken die zonder vergunning zijn geplaatst; - te grote bouwwerken in de voortuin; - erfafscheidingen die te hoog of verkeerd geplaatst zijn; - zonder vergunning aangelegde in- en uitritten; - aangelegde paden op gemeentegroen; - ingenomen gemeentegroen. Van start in De Zeskant De toezichthouders starten in de wijk De Zeskant met de Spiegellaan, De Ribben en Harrelaers. De bewoners van deze straten ontvangen binnenkort een brief waarin staat wanneer de toezichthouders in de wijk komen controleren. Zien de toezichthouders bij of rond een huis een overtreding van de regels? Dan krijgen de bewoners een brief. Meer informatie Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met een medewerker van team Handhaving, telefoonnummer 072 535 66 66. Of stuur een e-mail naar info@heiloo.nl. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 12.00 uur Vergadering gemeenteraad De gemeenteraad vergadert maan dag 7 februari in de raadzaal van het gemeentehuis. De vergadering begint om 20:00 uur en is voor iedereen toe gankelijk. U bent van harte welkom. Inspreekrecht Tijdens de raadsvergadering kunt u inspreken op onderwerpen die op de agenda staan. De leden van de gemeenteraad hebben oor voor uw mening en betrekken deze bij de afwe gingen die zij maken over onderwerpen die de inwoners van Heiloo aangaan. Wilt u gebruik maken van het inspreek recht dan vragen wij u dit voorafgaand aan de raadsvergadering te melden. Agenda 1. Opening 2. Vaststellen van de agenda 3. Inspreekrecht 4a. Loting voor de volgorde van stem men over zaken 4b. Inventarisatie van sprekers over hamerstukken 5. Mondelinge mededelingen 6a. Vaststellen notulen Algemene Beschouwingen van 1 november 2010 6b. Vaststellen notulen van de openbare raadsvergadering van 6 december 2010 7. Ingekomen stukken behandelde en verzonden stukken Hamerstukken (dit zijn raadsvoorstel len waarover in de raadsvergaderingen geen discussie plaatsvindt) 8. Aanbeveling raad over de herbe noeming burgemeester van Heiloo, de heer T.J. Romeyn 9. Verordeningen Wet Investeren in Jongeren (WIJ) Bespreekstukken (dit zijn raadsvoor stellen waarover in de raadsvergade ring discussie mogelijk is) 10. Bezuinigen op subsidies 11Stedenbouwkundig plan Bedrijventerrein Oosterzij 12 Nota grondbeleid 2010-2014 13. Kaderstelling door de raad voor sluitend meerjarenperspectief 14. Sluiting Meer informatie of aanmelden inspreken Voor meer informatie over de agenda of aanmelden om in te spreken, kunt u contact opnemen met de Griffie van de gemeenteraad, telefoonnummer 072 535 67 92 of via griffie@heiloo.nl. Burgerlijke stand tot en met 28 januari Geboren Thymo J. Duijn z.v. F.P.J. Duijn en J. A. Smelter Thijs van der Wal z.v. J. van der Wal en C. Epskamp Elders geboren Feline R. Poland d.v. D.C.W. Poland en D.L. van Schie Victor L. Stoop z.v. J.M.C. Stoop en M. Bronsgeest Voss R. Vaessen z.v. F. Vaessen en S. Lentz Sylvia M. Dirkson d.v. C.W. Dirkson en M.M. Markowska Maud E. Ursem d.v. D.C. Ursem en N. Volwerk Huwelijksaangiften /aangiften gereg. partnerschap E. van den Berg en D. Bok G. Noorten M. Druiven C. Akkerman en S.V.H. Elisabeth Huwelijken gereg. partnerschappen J. Lubberhuizen en M.S. Glebbeek Overleden M.A.R. Kruit P. van den Berg C. Laan wv Kaandorp Elders overleden A.C. Eckhardt wv Ursem J. Mors Door burgemeester en wethouders is vergunning verleend voor het hou den van een collecte door Amnesty International in de periode van zon dag 6 tot en met zaterdag 12 februari. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt dat zij bevoegd zijn te collecteren.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2011 | | pagina 11