m contact Controles waardebe paling in plan Oost HEILOO GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Raad en (raads)commissies Sport en recreatie Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 9 FEBRUARI 2011 IBëSTAf Jaarlijks bepalen wij opnieuw de waarde van woningen, bedrijfspanden en andere onroerende zaken in Heiloo. Een medewerker van het team Belastingen van de gemeente Heiloo is begonnen met de controle van wonin gen in plan Oost. De controleur kijkt naar dakkapellen, aanbouwen, serres en garages. Als het nodig is, wordt u benaderd om de woning te bezichtigen. Gegevensverzameling De gemeente beschikt al over veel informatie, zoals de grootte van een perceel, de inhoud van een woning, de oppervlakte van een bedrijfsgebouw, het bouwjaar en even tuele bijgebouwen. De informatie komt onder andere van het Kadaster en de aan- en verbouw van woningen, waarvoor een vergunning nodig is. Ook houden wij de verkopen bij van alle panden in de gemeente Heiloo. Door het verzamelen van deze informatie is een uitgebreide gegevensbestand van alle woningen en bedrijfspanden in Heiloo ontstaan. Niet voor alle aanpassingen aan de woningen en andere gebouwen is een bouwvergunning nodig. Dit bemoeilijkt het bijhouden van objectkenmerken voor het bepalen van de Waardering Onroerende Zaken (WOZ). De gemeente heeft de beschikking over recente luchtfoto's. Daarop zijn veel ver anderingen zichtbaar, maar niet alle wijzigingen kunnen we hierop zien. Verder gaat het er ook om of zaken verwijderd of gesloopt zijn. Daarom is het nodig controles uit te voeren of de bij de gemeente Heiloo bekende objectkenmerken klop pen. Meer Informatie Wilt u meer weten over de controles voor de waardebepaling, dan kunt u contact opnemen met een medewerker van team Belastingen, telefoonnummer 072 535 66 66. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 12.00 uur Vergaderingen raadscommissies De raad van de gemeente Heiloo heeft drie raadscommissies: Maatschappelijke Zaken, Bestuurlijke Zaken en Openbare Ruimte. Deze commissies adviseren de gemeen teraad. De raadscommissievergade ringen beginnen om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis en zijn openbaar. Naast de vaste onderdelen, staan de volgende punten op de agenda's. Maatschappelijke Zaken maandag 14 februari 2011 - Presentatie toekomstscenario's sporthal en zwembad - Toeslagenverordening Wet werk en bijstand 2011 - Bezuinigingsnotitie GGD Hollands Noorden Bestuurlijke Zaken dinsdag 15 februari 2011 - Presentatie bevindingen tussentijdse controle 2010 Ernst Young - Wijziging van de controleverorde ning gemeente Heiloo (artikel 213 Gemeentewet) - Aanbesteding accountantscontrole - Bespreeknotitie naar aanleiding van de motie van 1 november 2010 om de Algemene Beschouwingen te ver plaatsen Openbare Ruimte woensdag 16 februari 2011 - Detailhandelsvisie Regio Alkmaar - Deregulering Wabo processen - Bestemmingsplan Maalwater 9 - Verzelfstandiging volkstuinen - Bespreeknotitie van WD over CROS (Commissie Regionaal Overleg luchthaven Schiphol) Inspreekrecht Tijdens een commissievergadering kunt u inspreken over onderwerpen die op de agenda staan of over onder werpen die u onder de aandacht van de commissieleden wilt brengen. De commissieleden staan open voor uw mening en nemen uw mening mee bij de afwegingen die zij maken over onderwerpen die ze bespreken. Wilt u gebruik maken van het inspreekrecht dan vragen wij u dit voorafgaand aan de vergadering telefonisch of via e-mail te melden aan de commissiegriffier van de gemeenteraad. Meer informatie of aanmelden inspreken Wilt u meer informatie over de agenda of wilt u zich aanmelden om in te spreken, neemt u dan contact op met de commissiegriffier van de gemeente raad van Heiloo, mevrouw D. van der Schuur, telefoonnummer 072 535 6793 of e-mail griffie@heiloo.nl. Welstandscommissie De volgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op maandag 14 februari. De verga dering begint om 14.00 uur in het gemeentehuis, ingang Raadhuisplein 1Bouwplannen, die daarvoor in aan merking komen, worden voorafgaand aan de vergadering in mandaat behan deld. Wie bij een vergadering van de commissie aanwezig wil zijn, kan een afspraak maken met de secretaris van de Welstandscommissie, de heer F. Goedhart, telefoonnummer 072 535 67 37. De vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de verga dering van de Welstandscommissie bijwonen op de publieke tribune. Op verzoek kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Alleen de planindiener en/of de ontwerper kan op afspraak een toelichting geven tij dens de vergadering, waarin het plan wordt behandeld. De notulen zijn ook openbaar en worden na goedkeuring in de volgende vergadering op internet gezet. Definitieve agenda De definitieve agenda staat vanaf vrij dagmiddag 11 februari op de website www.heiloo.nl onder het thema Bestuur en organisatie bij Raads- en advies commissies/ Welstandscommissie. De agenda ligt ook vanaf maandag 14 februari tussen 8.00 en 12.30 uur in het gemeentehuis ter inzage bij de balie Bouwen en Wonen en de recep tie. Er is een aparte agenda voor de bouwaanvragen, die de commissie 's ochtends in mandaat behandelt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u terecht bij een medewerker van de balie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Sportcentrum Het Vennewater Het Zevenhuizen 48, 1852 JC Heiloo inlichtingen verhuur sporthal 072 533 31 52 b.g.g. de heer G.J. Wolven 06-1240 44 38 of e-mail sporthal@heiloo.nl Gymzalen inlichtingen verhuur, mevrouw A. Busso-Besseling 072 535 66 82 of e-mail gymzalen@heiloo.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2011 | | pagina 11