Heiloocontact Belastingaanslag 2011 Belangrijke nummers Verleende collectevergunning 13 072 564 44 44 Politie Verkeer Raad en (raads)commissies Dakkapel, serre, uitrit, carport? diverse collecties kaarten J liggen ter inzage klaar. Drukkerij Uitkijkpost Nu bij de bestelling van geboortekaartjes GRATIS een geboorteadvertentie in de Uitkijkpost UITKIJKPOST 23 FEBRUARI 2011 nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo spoedgevallen zonder spoed Brandweer alarmnummer 112 0900 8844 Verkeermaatregelen De Hucht Het college van burgemeester en wet houders heeft besloten tot het instellen van een parkeerverbod op De Hucht door middel van het aanbrengen van een gele onderbroken streep van bijla ge 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990. Ter inzage Dit besluit gedurende zes weken na publicatie ter inzage bij de publieksba- lie Bouwen en Wonen in het gemeen tehuis. Bezwaar Indien u belanghebbende bent en het niet eens bent met dit besluit kunt u, binnen zes weken na de dag van deze publicatie, een gemotiveerd bezwaar schrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 11850 AA Heiloo. Het bezwaarschrift moet schriftelijk worden ingediend, zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: a. naam en adres van de indiener; b. de dagtekening; c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; d. de gronden van het bezwaar. Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Indien er sprake is van een spoedeisend belang kunt u, nadat u een bezwaarschrift heeft ingediend, tevens om een voorlopige voorziening (schorsing) vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Indien u van de laatstge noemde mogelijkheid gebruik maakt, bent u griffierecht verschuldigd. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Welstandscommissie De volgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op maandag 28 februari. De vergader ing begint om 14.00 uur in kamer 008 van het gemeentehuis, ingang Raadhuisplein 1. Bouwplannen, die daarvoor in aanmerking komen, worden voorafgaand aan de mid dagvergadering in mandaat behan deld. Wie bij een vergadering van de commissie aanwezig wil zijn, kan een afspraak maken met de secretaris, de heer F. Goedhart, telefoonnummer 072 535 67 37. De vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de verga dering van de Welstandscommissie bijwonen op de publieke tribune. Op verzoek kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Alleen de planindiener en/of de ontwerper kan op afspraak een toelichting geven tijdens de vergadering, waarin het plan wordt behandeld. De notulen zijn ook open baar en worden na goedkeuring in de volgende vergadering op internet gezet. Definitieve agenda De definitieve agenda staat vanaf vri jdagmiddag 25 februari op de website www.heiloo.nl onder het thema Bestuur en organisatie bij Raads- en advi escommissies/ Welstandscommissie. De agenda ligt ook vanaf maandag 28 februari tussen 8.00 en 12.30 uur in het gemeentehuis ter inzage bij de balie Bouwen en Wonen en de recep tie. Er is een aparte agenda voor de bouwaanvragen, die de commissie 's ochtends in mandaat behandelt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u terecht bij een medewerker van de balie Bouwen en Wonen, telefoonnummer 072 535 66 66. Door burgemeester en wethouders is vergunning verleend voor het hou den van een collecte door het Reumafonds in de periode van zondag 27 februari tot en met zaterdag 5 maart. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt dat zij bevoegd zijn te collecteren. Ook daarvoor is de omgevingsvergunning. Meer informatie: www.heiloo.nl/omgevingsvergunning. Komend weekend ontvangen inwoners en bedrijven in Heiloo de belastingaanslag voor 2011. Op de aanslag staan alle belastingen en heffingen vermeld die u in 2011 moet betalen, zoals rioolheffing, afvalstoffenheffing, hondenbelasting en onroerendezaakbelasting. Bij het aanslagbiljet ontvangt u ook een brochure, waarin u leest waarom en wanneer u een bepaalde heffing of belasting moet betalen. Spreekuur Van 28 februari tot en met 11 maart houden wij spreekuur. U kunt een afspraak maken om uw persoonlijke situatie te bespreken. Bijvoorbeeld omdat u het niet eens bent met de vastgestelde WOZ-waarde. Ook voor vragen over andere belastingen en heffingen kunt u op het spreekuur terecht. U kunt een afspraak maken voor het spreekuur via telefoonnum mer 072 535 66 10. U kunt een afspraak maken om langs te komen van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.30 uur en maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Besluit u daarna alsnog bezwaar te maken dan moet u dat doen binnen zes weken na de dagtekening van de aanslag. Taxatieverslag opvragen U kunt voor een onderbouwing van de vastgestelde WOZ-waarde ook een taxatieverslag opvragen via het WOZ-portaal op de website van de gemeente Heiloo. Als u schriftelijk een taxatieverslag wilt aanvragen dan kunt u een brief sturen naar gemeente Heiloo, team Belastingen, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. U kunt ook telefonisch een taxatieverslag opvragen via het Klantcontactcentrum. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66 of kijken op www.heiloo.nl bij Inwoner onder Belastingen en www.heiloo.woz-portaal.nl www.heiloo.nl De Hoefsmid 5, Heiloo, tel. 072 5330175

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2011 | | pagina 13