Heiloo contact Veranderingen regels en tarieven reisdocumenten iBÉSi HEILOO 13 GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Raad en (raads)commissies Mededelingen Heeft u vragen? Bel meteen!! UITKIJKPOST 16 NOVEMBER 2011 In 2012 gelden andere tarieven en regels voor reisdocu menten. Hieronder leest u daar meer over. Vanaf 1 januari: hoger tarief voor jeugd ID-kaart Met ingang van 1 januari 2012 wordt het tarief voor de Nederlandse identiteitskaart voor kinderen tot en met 13 jaar verhoogd naar€ 30.- .De gemeente Heiloo volgt hiermee het landelijke advies van het ministerie van Binnenlandse Zaken op. Het tarief is nu 9,- Kinderbijschrijving paspoort niet meer geldig Daarnaast zijn kinderbijschrijvingen in het paspoort van de ouders met ingang van 26 juni 2012 niet meer geldig. Kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschik ken als zij naar het buitenland willen reizen. Dit is het gevolg van Europese regelgeving. Het vervallen van de geldigheid van de bijschrijvingen op 26 juni volgend jaar heeft geen gevolgen voor de geldigheid van het paspoort waarin de bijschrijving is opgenomen. Voor 1 januari een jeugd ID-kaart aanvragen Voor 9.- kunt u voor 1 januari nog een jeugd ID-kaart voor uw kind aanvragen. Na 1 januari betaalt u 30.- Door de tariefverhoging en vervallen kinderbijschrijving verwachten wij dat veel ouders voor 1 januari een identiteitskaart voor hun kinderen aanvragen. Hierdoor is het mogelijk dat er een toe name komt van het aantal aanvragen voor een Nederlandse identiteitskaart voor jongeren tot en met 13 jaar in november en december. Houd u daarom rekening met (mogelijk) lan gere levertijden. Dit geldt niet voor de aanvraagprocedure van paspoorten. Een reisdocument aanvragen Op onze website leest u meer informatie over hoe u een reisdocument moet aanvragen en aan welke voorwaarden u moet voldoen. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Legeskosten 2011 1 januari 2012 Paspoort 50.- 48.50 ID-kaart €40.- €40,- Jeugd ID-kaart tot en met 13 jaar €9,- €30,- GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 12.00 uur Vergaderingen raadscommissies De raad van de gemeente Heiloo heeft drie raadscommissies: Maatschappelijke Zaken, Bestuurlijke Zaken en Openbare Ruimte. Deze commissies adviseren de gemeenteraad. De raadscommissiever gaderingen beginnen om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis en zijn openbaar. Inspreekrecht Tijdens een commissievergadering kunt u inspreken over onderwerpen die op de agenda staan of over onderwer pen die u onder de aandacht van de commissieleden wilt brengen. Naast de vaste punten, staat op de agenda's: Er is deze maand geen commissie Maatschappelijke Zaken. Bestuurlijke Zaken dinsdag 22 november - Kennismaking Deloitte Accountants en bespreken aandachtspunten con trole jaarrekening 2011 - Kennisnemen tweede Bestuursrapportage 2011 en vast stellen begrotingswijzigingen 2011 - Verordening onroerende zaakbelas ting (OZB) 2012, Legesverordening 2012 en privaatrechtelijke tarieven voor gymzalen en sporthal 2012 - Verordening gemeentelijke Basis registratie Personen Heiloo (BRP) - Verordening lijkbezorgingsrechten 2012 - Instellen auditcommissie - Wijziging financiële verordening - Onderzoeksplan 2012 in het kader van artikel 213a gemeentewet Openbare Ruimte woensdag 23 november - Presentatie energiescan "pad naar een klimaatneutrale gemeente" - De toekomst van de Welstands- en monumententaken in Heiloo Meer informatie of aanmelden inspreken De volledige agenda's met de stuk ken vindt u op de website bij Bestuur en Organisatie. Wilt u meer informatie over de agenda of wilt u zich aanmel den om in te spreken, neemt u dan contact op met de commissiegriffier van de gemeenteraad van Heiloo, mevrouw D. van der Schuur, telefoon nummer 072 535 6793 of mail naar griffie@heiloo.nl. Welstandscommissie De volgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op maandag 21 november. De verga dering begint om 14.00 uur in kamer 2 van het gemeentehuis, ingang Raadhuisplein 1. Bouwplannen, die daarvoor in aanmerking komen, wor den voorafgaand aan de middagver gadering in mandaat behandeld. Wie bij een vergadering van de commissie aanwezig wil zijn, kan een afspraak maken met de secretaris van de Welstandscommissie, de heer F.H. Goedhart, telefoonnummer 072 535 67 37. De vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de verga dering van de Welstandscommissie bijwonen op de publieke tribune. Op verzoek kan de vergadering om per soonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Alleen de planindiener en/of de ontwerper kan op afspraak een toelichting geven tijdens de vergadering, waarin het plan wordt behandeld. De notulen zijn ook openbaar en worden na goedkeuring in de volgende vergadering op internet gezet. Definitieve agenda De definitieve agenda staat vanaf vrijdagmiddag 18 november op de website www.heiloo.nl onder het thema Bestuur en organisatie bij Raads- en adviescommissies/ Welstandscommissie. De agenda ligt ook vanaf maandag 21 november tus sen 8.00 en 12.30 uur in het gemeen tehuis ter inzage bij de balie Bouwen en Wonen en de receptie. Er is een aparte agenda voor de bouwplannen, die de commissie 's ochtends in man daat behandelt. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de balie Bouwen en Wonen, telefoonnum mer 072 535 66 66. Subsidieverordening vastgesteld Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 139 Gemeentewet bekend dat de gemeenteraad op 24 oktober de Algemene subsidie verordening Heiloo 2012 heeft vastgesteld. De Algemene subsidie verordening gemeente Heiloo 2001 wordt met ingang van 1 januari 2012 ingetrokken. Aanvragen voor subsidie die zijn ingediend voor 1 januari 2012 worden afgedaan volgens de bepalin gen van de Algemene subsidie verordening gemeente Heiloo 2001 Ter inzage De verordening ligt vanaf donderdag 17 november twaalf weken ter inzage in de hal van het gemeentehuis. U kunt de verordening ook inzien op de web site van de gemeente www.heiloo.nl. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Y. Kersten van de afdeling Welzijn, telefoonnummer 072 536 67 08. Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is vergunning verleend voor het houden van een collecte door het Nationaal MS Fonds in de periode van zondag 20 tot en met zaterdag 26 november. De collectanten horen een legitimatie bewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt dat zij bevoegd zijn te collecteren.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2011 | | pagina 13