contact WOZ spreekuur Politiek Café op 5 maart 19.30 uur HEILOO GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Burgerzaken Afval en milieu Bezwaar maken Verkeer Heeft u vragen? Bel meteen!! WILT U LANGS KOMEN IN HET GEMEENTE HUIS? De publieksbalies Bouwen en Wonen en Burgerzaken werken op afspraak. Kijk voor meer informa tie op www.heiloo.nl UITKIJKPOST 5 MAART 2014 Heeft u vragen over de gemeentelijke belastingen of vastgestelde WOZ-waarde? Wilt u meer informatie over uw persoonlijke situatie of overweegt u bezwaar te maken? Maak dan een afspraak met een medewerker van het belastingteam voor het WOZ-spreekuur. Wij houden spreekuur tot en met 14 maart. Bel voor een afspraak met 072 535 66 10. Afspraken zijn mogelijk op werkdagen tussen 9:00 en 12:30 uur. Bezwaar maken? Wilt u bezwaar maken, belt u dan eerst met één van onze WOZ-taxateurs op 072 535 66 10. Vorig jaar zijn tiental len bezwaren telefonisch opgelost, waarbij het schriftelijke bezwaartraject overgeslagen kon worden. Op deze wijze besparen alle partijen tijd en geld. Wilt u toch een bezwaar indienen dan kunt u dat het makkelijkste digitaal doen via www.heiloo.woz-portaal.nl. U heeft daarvoor uw DigiD nodig. Voor alle vormen van bezwaar geldt dat u dat binnen zes weken na de dagtekening van de aanslag moet doen. Geen acceptgiro's meer Dit jaar zitten er geen acceptgiro's meer bij de aanslag. In verband met de overgang naar IBAN-rekeningnummers en de steeds verdergaande digitalisering van onze dienstverlening worden deze niet meer toegestuurd. U kunt de aanslag beta len via automatische incasso, uw eigen overschrijfkaarten en internetbankieren. U kunt de aanslag ook contant of met uw pinpas betalen aan de balie van het gemeentehuis. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66 of kijken op www.heiloo.nl/belastingen en op www.heiloo.woz-portaal.nl GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden mat/mvrij 08.00 - 12.30 uur maandagavond 18.00 - 20.00 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden di t/m vrij 08.00 - 12.00 uur 13.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 13.00 uur Geen aanvragen paspoort en ID-kaart 6 en 7 maart Op donderdag 6 maart en vrijdag 7 maart kunt u geen nieuw paspoort of identiteitskaart aanvragen. Op deze dagen voeren wij het nieuwe model paspoort en identiteitskaart met een langere geldigheidsduur in. Nieuwe model 10 jaar geldig De geldigheidsduur van een paspoort en identiteitskaart voor meerderjari gen vanaf 18 jaar wordt verlengd van vijf naar tien jaar. Voor kinderen tot achttien jaar blijft de geldigheid van deze documenten vijfjaar. De langere geldigheidsduur geldt voor aanvragen vanaf maandag 10 maart. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van de afdeling Burgerzaken, telefoonnummer 072 535 66 66. Ontheffing geluid Burgemeester en wethouders hebben ontheffing verleend aan VolkerRail om apparaten in werking te hebben ter verbetering van de toegankelijkheid van het spoor en het perron in Heiloo, die mogelijk geluid- en of lichthinder veroorzaken tijdens werkzaamheden. De werkzaamheden vinden plaats in de nacht van dinsdag 4 op woensdag 5 maart van 2.00 tot 7.00 uur en in de nachten van zaterdag 8 op zondag 9 en van zondag 9 op maandag 10 maart van 1.00 tot 5.00 uur (verzen ding brief: 27 februari 2014). U kunt tegen deze besluiten bezwaar maken. Zie hiervoor de tekst 'Bezwaar maken'. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Als een besluit rechtstreeks gevolgen voor u heeft, kunt u hiertegen bezwaar maken. Dit doet u in een brief bin nen zes weken nadat het besluit is verzonden. In dit bezwaarschrift zet u in elk geval uw naam, adres en hand tekening, de datum, een omschrijving van het besluit en de reden waarom u het niet met het besluit eens bent. Het bezwaarschrift stuurt u naar degene die het besluit heeft genomen: bur gemeester of burgemeester en wet houders, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Dit staat vermeld in de tekst over het besluit. Vragen om schorsing Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Het besluit blijft van kracht. Bij een spoedeisend belang kunt u een voorlopige voorziening (schorsing) aanvragen bij de voor- zieningenrechter van de rechtbank Alkmaar, sector Bestuursrecht, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Hiervoor betaalt u griffierecht. Parkeerschijfzone Burgemeester en wethouders van Heiloo hebben besloten een par keerschijfzone in te stellen voor een gedeelte van de Dokterslaan vanaf de Kennemerstraatweg tot aan de Maas Geesteranusweg. Ter inzage De besluiten liggen vanaf 6 maart zes weken ter inzage bij de informatiebalie in het gemeentehuis. Bezwaar U kunt tegen het besluit bezwaar maken. Zie hiervoor de tekst "Bezwaar maken". De gemeente Heiloo organiseert in samenwerking met Ondernemend Heiloo een Politiek Café. Dit vindt plaats op woensdag 5 maart om 19.30 uur in Fletcher Hotel. Wilt u erbij zijn? Meldt u aan door een mail te sturen naar secretaris@ondernemendheiloo.nl Vooraf kunt u een hapje eten met een van de lijsttrekkers. U kunt van tevo ren aangeven met wie u graag aan tafel zit (kosten ongeveer 30,-).

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2014 | | pagina 11