Succesvolle Shopping Day Alleman Mode Startschot voorjaarsactie Ik winkel in Heiloo Lars Brillen op televisie! Eerste steen Zorgvilla Craenenbroeck Lekkere hapjes en fixe kortingen op Hema inspiratieavond H E I L O O INGEZONDEN MEDEDELING alleman UITKIJKPOST 16 APRIL 2014 HEILOO - Op 29 maart hield Alleman Mode een speciale Shopping Day. Op deze dag konden schitterende prijzen worden gewonnen, het was een geweldig succes. De prijswinnaars zijn: Hans Tromp heeft het weekeind met de Opel cabrio GT gewonnen, beschikbaar gesteld door autobedrijf van der Steen Heiloo, Ellen Zandbergen ontving een Fashion cheque van te waarde van 500 euro, en Bram Dieleman kreegt een Fashion cheque van 250 euro. HEILOO Woensdag 16 april is het startschot van de voorjaars actie van de publiekscampagne 'Ik winkel in Heiloo'. Tot en met zaterdag 24 mei loopt de kas sabonnen spaaractie van het gezamenlijke Heilooër winkel bestand. Met een geweldig prij zenpakket! Er kan in drie categorieën gespaard worden: tot 250,-, tot 500,- en tot 1000,- Kassabonnen afkomstig van alle winkels in Heiloo tellen mee! Elke spaar- categorie telt drie winnaars. De winnaars van de eerste prijs ont vangen 250,-, 500,- of respec tievelijk €1000,- handje contantje! Bovendien dingen alle ingeleverde spaarzakjes mee in de loting voor de extra hoofdprijs: een half jaar rijden in een flitsende nieuwe Opel Adam! Op vrijdag 18 en zaterdag 19 april is dit boodschappenkarretje te zien in het Stationscentrum. In de Uitkijkpost van 16 april en 7 mei zijn verzamelzakjes ingesloten (ook bij de organiserende winkeliers ver krijgbaar; deze zijn herkenbaar aan de *wij doen mee!' sticker), waarin iedereen tot 24 mei kassabonnen kan sparen. Ook groepsgewijs spa ren is mogelijk, bijvoorbeeld met familie, vrienden, buren of de ver eniging. Op 26 mei is de trekking voor tal van leuke, aantrekkelijke prijzen, beschikbaar gesteld door de winkeliers van Heiloo. Deze worden op zaterdag 31 mei op het podium op het Stationsplein uitgereikt. Deze zaterdag is ook de trekking voor de geldprijzen en de extra hoofdprijs. De campagne 'Ik winkel in Heiloo' volgt op de vorig jaar gehouden informatiebijeenkomsten voor de Heilooër middenstand, waarin de vraag hoe Heiloo aantrekkelijk blijft voor het winkelend publiek centraal stond. Er is een stichting opgericht waarbij ruim 120 winkeliers zich hebben aangesloten. De stichting wordt gefaciliteerd door de gemeen te Heiloo. Een goed winkelbestand is een belangrijke voorziening voor Heiloo, heeft een sociale functie, verhoogt de leefbaarheid en draagt bij aan een aantrekkelijke woonom geving.' Kees Burger, een van de organi satoren, vertelt dat Heiloo vroeger een actieve middenstandsvereniging had, de voorloper van de huidige stichting. „Juist nu is samenwer king zo belangrijk. Het draagt bij aan het vergroten van de herken baarheid van Heiloo als een zich onderscheidende winkelgemeente." Een platform voor en door Heilooër winkeliers biedt beter tegenwicht aan concurrerende winkelgebieden buiten de dorpsgrenzen en kan anti ciperen op het veranderende win kelgedrag van de consument. „Samen zijn we sterk!", aldus Burger. Door samen doelen te for muleren, een visie te ontwikkelen en hieraan richting te geven, bij voorbeeld door gezamenlijke acti viteiten en/of klantgerichte acties, creëert Heiloo kansen en mogelijk heden. Hij wijst op de vele voorde len van het winkelen in Heiloo; er is volop gratis parkeergelegenheid, veiligheid staat hoog in het vaan del, de geboden service is hoog en Heiloo biedt volop gezellige horeca gelegenheid tijdens en na het winke len. Met gezamenlijke publieksac ties willen de Heilooër winkeliers de klant nog meer extra's bieden! Voor meer informatie www.ikwinkelin- heiloo.nl. Winkeliers die zich willen aansluiten bij de activiteiten van de Stichting Ik winkel in Heiloo zijn van harte welkom. HEILOO - Op zaterdagmiddag 7 jimi om 16.00 uur besteedt het televi sieprogramma RTL MedicalTravel aandacht aan het aanmeet- en produc tieproces van een Tom Davies maatmontuur bij Lars Brillen. Dat montuur stel je helemaal zelf samen. In jouw kleur en in het door jouw gewens te model. En daar voegt Lars Brillen zijn kunde aan toe. Ook de speciale sportbril op sterkte waarmee de atleet Anton Sterk komende zomer ten bate van War Child de 23 kilometer lange klim van de Tour de France-reus de Mont Ventoux op loopt, wordt uitgebreid onder de loep genomen. RTL MedicalTravel is een lifestyle- en gezondheidsprogramma dat de kijker informeert over lifestyle, gezondheid en reizen. Het zondagmiddagmagazine op RTL4 wordt gepresenteerd door Chimène van Oosterhout. Lars Brillen is om medewerking gevraagd vanwege zijn onderscheidende assortiment in en kennis van maatmonturen en sportbrillen. Wegens de opnamen is Lars Brillen aan de Stationsweg in Heiloo op dinsdagmiddag 15 april gesloten. HEILOO - Woensdag is in het bijzijn van wethouder Ouderkerken sym bolisch de eerste steen gelegd van zorgvilla Craenenbroeck. Gezien de opkomst geniet de zorgvilla van het Heilooër echtpaar Tom en Judith Veldt grote belangstelling onder senioren in Heiloo en haar omgeving. Het imieke woonzorgconcept zal vanaf december 2014 een particulier alternatief bieden voor het reguliere verzorgings- en verpleeghuis in Noord-Holland. Met kleinschaligheid als een belangrijk pijler, voorziet het zorgteam van Craenenbroeck haar bewoners van alle benodigde zorg en comfort. De zorgvilla biedt 29 appartementen voor senioren die op zich zelf willen blijven wonen, maar wel met de garantie dat het zorgteam 24 uur per dag voor hen klaar staat. 22 van deze appartementen zijn geschikt voor echtparen. Daarnaast zijn er speciale voorzieningen aanwezig voor bewoners met geheugenproblemen. Alles om levensloopbestendig te kun nen wonen, hoe de zorgvraag zich in de toekomst ook ontwikkelt. Meer informatie kan gevonden worden op www.vanhollant.nl of de Van Hollant- Facebookpagina. Op de website kan ingeschreven worden op de nieuws brief. Een aantal van de organiserende winkeliers: Willem de Haas (adviseur), Hans Kok, René Groot, Kees Burger, Corlien Moleman (gemeente Heiloo), Joop van der Steen, Hans Dorrestein, Paulien Alleman en Henk Ursem. Foto: Carolien Breed HEILOO - Ongeveer achthon derd Heilooërs stonden don derdagavond voor de Hema te wachten totdat de deuren open gingen voor de Hema inspiratie avond. Na een warm onthaal met een welkomsdrankje en enthousiast klappend Hemapersoneel, kon de spectaculaire opening van deze speciale avond beginnen. De Hema pakte flink uit met een loterij waar mee verschillende prijspakketten met het thema Pasen konden wor den gewonnen. Daarnaast waren er lekkere hapjes, werden er fixe kor tingen gegeven op diverse produc ten en kon je je nagels laten doen en cosmeticaproducten uittesten. Op het plein voor de Hema werd uit gelegd hoe je van handdoeken een olifantje kon vouwen. Binnen hin gen allerlei kleurrijke, zelfgeknut- selde paasversieringen: „Alles wat hier ligt hebben we zelf gemaakt met producten van de Hema," aldus een trotse bedrijfsleidster Ada Apeldoorn. „Dit doen we om de klanten te laten zien wat je allemaal met onze producten kimt doen." Met een opkomst die de verwach tingen van sommige personeelsle den ver te boven ging, was de Hema inspiratieavond een groot succes. De Hema inspiratieavond was een groot succes! Foto: Merel de Koning

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2014 | | pagina 7