contact Uw persoons gegevens 11 HEILOO GEMEENTE nieuws en informatie voor de inwoners van Heiloo Openingstijden Evenementen Raad en (raads)commissies maandagavond 18.00 - 20.00 uur Bouwen en wonen Bezwaar maken Heeft u vragen? Bel meteen!! Volg ons op UITKIJKPOST 7 OKTOBER 2015 In de Basis Registratie Personen (BRP) staan persoons gegevens van alle inwoners. Uw adres is er bijvoorbeeld te vinden, maar ook gegevens over uw nationaliteit, ouders, kinderen, huwelijk of geregistreerd partnerschap. Deze informatie wordt doorgegeven aan de overheid en maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen, voor de uitvoering van hun wettelijke taken. Deze instel lingen baseren hun beslissingen vaak direct op deze informatie. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties bepaalt welke informatie aan deze instanties wordt verstrekt. Deze gegevensverstrekking is verplicht; u kunt dit niet verhinderen. Het is belangrijk dat uw gegevens in de basisregistratie juist en actueel zijn. Twijfelt u daaraan, neemt u dan contact op met een medewerker van team Burgerzaken. Bij een foute registra tie kunt u om correctie van uw gegevens vragen. Dit kan een verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming zijn. Geheimhouding aanvragen Het is mogelijk om geheimhouding van uw gegevens aan te vragen voor een aantal instanties. Het gaat dan om informatie die verstrekt wordt aan derden zoals curatoren of advocaten. U kunt per brief met bijgevoegd een kopie van een geldig legitimatiebewijs, verzoeken om aan deze instanties geen gegevens uit de basisadministratie te verstrekken. Nadat uw verzoek is verwerkt, ontvangt u een bevestiging. Inzage gegevensverstrekking Wilt u weten aan wie uw gegevens in het afgelopen jaar zijn verstrekt, dan kunt u daarvan (schriftelijk) een overzicht opvragen bij de gemeente. Binnen enkele weken krijgt u dat overzicht dan gratis thuis gestuurd. Dit kan maximaal één keer per jaar. Legitimatie verplicht Bij de aanvraag om geheimhouding, inzage of correctie moet u zich legitimeren. Het gaat immers om persoonsge gevens die niet zomaar aan iedereen worden verstrekt. U kunt hiervoor gebruik maken van een geldig reisdocument, Nederlands rijbewijs of een verblijfsdocument. Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een medewerker van team Burgerzaken, telefoonnummer 072 535 66 66. GEMEENTEHUIS Raadhuisplein 1 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66, info@heiloo.nl www.heiloo.nl Openingstijden ma t/m vrij 08.00 - 12.30 uur Op andere tijden na afspraak. BEHEER OPENBARE RUIMTE AFVALBRENGPLAATS Rosendaal 2 Postbus 1, 1850 AA Heiloo t 072 535 66 66 Openingstijden di t/m vrij 08.00 - 12.00 uur 13.00 - 15.45 uur zaterdag 09.00 - 13.00 uur Melden evenementen 2016 Bent u van plan in 2016 in Heiloo een evenement te organiseren waarvoor extra aandacht nodig is of dat risico met zich mee kan brengen? Meldt uw evenement dan aan voor 24 oktober. Wat zijn aandachts- en riciso-evenementen? Aandachts- en risico evenementen zijn evenementen die extra inzet of aandacht van de hulpdiensten met zich meebrengen en die een (extra) belasting kunnen vormen voor de (leef) omgeving en de aanwezigen. Kortom, evenementen die bij alle betrokkenen extra aandacht vragen om tot een goed en veilig verloop te komen. Aanmelden voor 24 oktober Aandachtsevenementen moeten vóór 24 oktober 2015 opgegeven zijn bij de gemeente. De gemeente meldt deze evenementen aan voor de regi onale evenementenkalender van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord. Als u uw evenement niet tijdig meldt, kan het evenement geen doorgang vinden. Meer informatie Voor meer informatie of het aanvra gen van het formulier kunt u contact opnemen met een medewerker van het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 072 535 66 66. Omgevingsvergunningen Ontvangen aanvragen - Curtiuslaan 5, zaaknummer 15 10317, vergroten woning, ontvangen: 1 oktober 2015 - Kanaalweg 19, zaaknummer 15 10173, bouwen veldschuur, ontvangen: 28 september 2015 - Swanendael 6, zaaknummer 15 10266, verbouwen woning, ontvangen: 28 september 2015 Verleende vergunningen - De Droogmakerij 29a t/m 29h en 31a t/m 31h, zaaknummer 15 08337, bouwen bedrijfsverzamel gebouw, verzonden: 28 september 2015 - De Houtwal 89, zaaknummer 15 09340, vergroten woning (dakop- bouw), verzonden: 1 oktober 2015 - Zevenhuizerlaan 43, zaaknummer 15 09679, vernieuwen erker, verzonden: 1 oktober 2015 Aanvraag niet in behandeling genomen - De Burcht 14, zaaknummer 15 07990, plaatsen raamkozijn op 1e verdieping in voorgevel woning, ver zonden: 2 oktober 2015 - Kanaalweg 23, zaaknummer15 08995, legaliseren kapschuur/loods, verzonden: 2 oktober 2015 U kunt tegen deze besluiten bezwaar maken. Zie hiervoor de tekst 'Bezwaar maken'. Vergaderingen raadscommissies In Heiloo adviseren vier raadscom missies de gemeenteraad. De raads commissievergaderingen beginnen om 20.00 uur in de raadzaal in het gemeentehuis en zijn openbaar. Inspreekrecht Tijdens een commissievergadering kunt u inspreken over onderwerpen die op de agenda staan of over onderwer pen die u onder de aandacht van de commissieleden wilt brengen. Naast de vaste punten staat op de agenda Auditcommissie donderdag 8 oktober - Aanbestedingstraject accountant komende twee jaar Maatschappelijke Zaken maandag 12 oktober - Vangnetuitkering 2015 - Bespreking plan van aanpak over dracht beheer- en onderhoudstaken buitensportaccommodaties Bestuurlijke Zaken dinsdag 13 oktober - Delegeren bevoegdheden Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen - Wijzigen gemeenschappelijke rege ling Veiligheidsregio Noord- Holland Noord Auditcommissie donderdag 15 oktober - Programmabegroting 2016 Meer informatie of aanmelden inspreken Voor meer informatie of aanmelden om in te spreken, kunt u contact opnemen met mevrouw D. van der Schuur, commissiegriffier, telefoonnummer 072 535 67 93 of e-mail griffie@heiloo.nl Als een besluit rechtstreeks gevolgen voor u heeft, kunt u hiertegen bezwaar maken. Dit doet u in een brief bin nen zes weken nadat het besluit is verzonden. In dit bezwaarschrift zet u in elk geval uw naam, adres en hand tekening, de datum, een omschrijving van het besluit en de reden waarom u het niet met het besluit eens bent. Het bezwaarschrift stuurt u naar degene die het besluit heeft genomen: bur gemeester of burgemeester en wet houders, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Dit staat vermeld in de tekst over het besluit. Vragen om schorsing Een bezwaarschrift heeft geen schor sende werking. Het besluit blijft van kracht. Bij een spoedeisend belang kunt u een voorlopige voorziening (schorsing) aanvragen bij de voor- zieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Hiervoor betaalt u griffierecht.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2015 | | pagina 11