Ikee Coiffures Drukwerk met zorg vervaardigd Slapstick van Droog Brood in De Beun DRDUb BRDD BEDRIJF BELICHT LEWIN 5 prints van zeer hoge kwaliteit. Ieder bedrijf heeft een huisstijl, en die is vaak belangrijker voor (aanstaan de) klanten dan u denkt. Drukkerij de Dijk kan u helpen met het ont werpen van uw eigen unieke huis stijl. Deze kan terugkomen in uw briefpapier, flyers, enveloppen en brochures en deze worden allemaal met dezelfde zorgvuldigheid behan deld. Drukkerij de Dijk heeft ook veel ervaring in het opmaken van geboorte- en rouwkaarten. De druk kerij werkt niet met collecties, maar met persoonlijke wensen. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden (zie advertentie in deze uitgave) Spanningen op de werkvloer - vreemde ogen dwingen ADVOCATENKANTOOR UITKIJKPOST 7 OKTOBER 2015 In deze rubriek wordt wekelijks een ander bedrijf in het verspreidingsgebied van de Uitkijkpost belicht. De kosten voor Bedrijf Belicht zijn 225 euro ex btw. Doorplaatsing op Heiloo- Online.nl mogelijk. Voor aanmelding Kennemerstraatweg 464, 1851 NG Heiloo. Of per e-mail: redactie@uitkijkpost.nl. In de aan melding graag duidelijk uw gegevens vermelden. Ineke Keet van Ikee Coiffures. Foto: Stip Fotografie HEILOO - Drukkerij de Dijk is de drukkerij van GGZ NHN en heeft een grote ambitie voor zowel print- als zakelijk druk werk. Velen hebben hun weg naar Landgoed Willibrordus in Heiloo weten te vinden. Drukkerij de Dijk is door het SBB geregistreerd als erkend leerbe drijf. De Dijk is dan ook zeer trots dat het bedrijf deelnemers met een psychiatrische achtergrond het gra fische vak kan leren. Zij krijgen van ervaren vakmensen instructie en ondersteuning. Drukkerij de Dijk maakt o.a. kleuren- en zwart/wit- V.l.n.r: Charel Huysers, Richard Adrichem, Nancy Kager en Dave Dudink. Aangeleverde foto Nicolaas Beetsweg 48a, 1851 CD, Heiloo Tel.: 06 - 54335475, www.ikeecoiffures.nl "Met mijn klant werk ik echt samen," legt Ineke Keet van Ikee Coiffures uit. "Ik luister goed naar de wensen van de klant, vraag daarbij ook echt door, en geef dan een eerlijk en persoon lijk advies. Vervolgens creëer ik een mooi kapsel dat ook thuis makkelijk in model te brengen is. Eventueel met een van de producten van L'Oréal Professionnel. Belangrijk is dat de klant tevreden naar huis gaat. Als je blij bent met hoe je haar zit, heb je een betere uitstraling en zie je er nog mooier uit." Dat geldt voor dames en heren, voor kinderen en jongeren - iedereen kan terecht bij Ikee Coiffures. Service op maat Om te bepalen hoe het nieuwe kapsel eruit moet komen te zien, beschikt Ikee Coiffures over een digitaal modellenboek. Samen met de klant kan Ineke snel tientallen kapsels bekijken. Wie overweegt om het haar te laten kleuren, krijgt eerst een uitgebreide kleurenanalyse, om te bepalen welke tint het beste past bij de tint van de huid. Belangrijk, want als de haarkleur past bij de huidskleur, is de persoonlijke uitstra ling het mooist. De klant is natuurlijk koning, maar als die iets bijzon ders van plan is, geeft Ineke graag eerlijke voorlichting over de voor- en de nadelen van de voorgenomen behandeling. Op basis van die infor matie kan de klant zelf een weloverwogen beslissing nemen. Daarnaast biedt Ineke een stukje nazorg: klanten kunnen binnen een maand na de knipbeurt de pony laten knippen of de nekharen laten uitscheren. HEILOO - U kent ze misschien nog van die lange vingers die ze als een gebit dwars in hun mond staken. De poster voor hun nieuwe voorstelling verwijst er stiekem nog een beetje naar, lijkt het. Of van de schitterende mimiek van de poppetjes klein en lang (ofte wel: Soekeloekie)? Van het smur fenlied? 'Slapstick van wereldni veau', 'hoog droogkomisch niveau' en 'gebiologeerd op het puntje van je stoel,' schreef de pers hierover. Kom op zaterdag 10 oktober naar theater De Beun in Heiloo om te zien wat Bas Hoeflaak en Peter van de Witte nu weer voor hilari sche sketches hebben bedacht. De voorstelling heet 'Kissy Kissy' en gaat over het vaderschap en de ver moeidheid die daardoor ontstaat... Kaarten a 17,- zijn verkrijgbaar via de website van organisator Stichting Vrienden van de Beun, www.vriendenvandebeun.nl, bij De Schrijverij in het Stationscentrum, het Trefpunt (hier alleen tegen con tante betaling), de bibliotheek in Heiloo en in het theater. Succesfactoren Ineke heeft een gastenboek op haar website. Uit reacties van haar klanten blijkt wat haar succesfactoren zijn. Natuurlijk zijn haar vak bekwaamheid en professionele ervaring belangrijk. Sinds 2000 benut Ineke die als zelfstandig ondernemer. Aanvankelijk ambulant, dus als kapper aan huis, maar sinds 2008 in een kleine, intieme salon. De klanten waarderen ook de ontspannen en rustige sfeer die daar heerst. Ineke werkt klantgericht en flexibel. Ze zet haar creativiteit in en geeft elke klant persoonlijke aandacht. De klant krijgt vervolgens wat hij of zij verwacht. Haar dat een stuk korter of twee tinten blonder is dan je had gehoopt? Dat komt bij Ikee Coiffures niet voor! Alleen op afspraak Omdat Ineke alleen op afspraak werkt, hoeft een klant nooit lang te wachten: wie op de afgesproken tijd binnenkomt, is immers direct aan de beurt. Bij het maken van een afspraak heeft de klant overigens ruime keus: Ineke werkt op maandag en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur en op dinsdag en donderdag van 9.00 tot 22.00 uur. Bel je op een van die dagen om een afspraak te maken? Dan is het vaak mogelijk dat je dezelfde dag nog wordt geknipt. Gezonde spanning is prima. Het houdt werknemers scherp. Maar te veel spanning of negatieve spanning kan de werksfeer flink verpesten. Te kritische managers die werkne mers onzeker maken, werknemers die geen blad voor de mond nemen of rivaliteit tussen collega's om hun persoonlijke targets te halen, zijn hier voorbeelden van. Voor het bedrijf zijn negatieve span ningen slecht. Dit kan leiden tot ziekteverzuim, het heeft een nega tieve invloed op de productiviteit en mondt bij langdurige gevallen uit in een ontslagsituatie. Het algemene advies is daarom altijd om spanningen niet te hoog te laten oplopen. Dat kan door in een vroeg stadium te praten over de oorzaak van de spanningen. Als het niet lukt de spanningen weg te nemen, overweeg dan een mediator bij het gesprek te laten aanschuiven. Dat heeft de volgende voordelen: - Doordat er een buitenstaander bij het gesprek aanwezig is, verandert de gespreksdynamiek. - Iedereen weet binnen enkele weken waar hij/zij aan toe is. - Er komt meer begrip voor elkaar. - Er zijn verschillende uitkomsten mogelijk: de werknemer kan voor het bedrijf worden behouden. de werknemer kan zich bereid verklaren vanuit een werkende situatie op zoek te gaan naar een andere baan. •er worden afspraken gemaakt over een vertrekregeling. - Zelfs als ontslag onvermijdelijk is, staat vast dat werkgever en werk nemer hun best hebben gedaan om dit te voorkomen en is er eerder berusting. - Het nieuwe ontslagrecht (WWZ) verlangt dat rechters in een ont slagprocedure controleren of werk gevers en werknemers hebben gesproken en hebben nagedacht over andere oplossingen dan ont slag. Naast onze dienstverlening als advo caat in arbeidszaken hebben wij nu ook de mogelijkheid om op te treden als onafhankelijke NfM-mediator. Voor oriëntatie contact of prijsin dicaties kunt u altijd mailen naar: lewin@advocaatlewin.nl of bellen naar: 0251-362022. mr Hanneke Lewin advocaat arbeidsrecht en regis- termediator Aangeleverde foto Kom 10 oktober 'Kissy Kissy' bekijken!

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2015 | | pagina 5