Tien vragen aan... Winkeliers in 't Loo werken eendrachtig aan evenementen onder het motto 'stijlvol veelzijdig'. 3 Elke week verschijnt de rubriek 'De tien vragen aan' in de Uitkijkpost. Elk mens heeft onvermoede kanten, stukjes van zichzelf die niet altijd zicht baar zijn. Op deze manier proberen wij net iets meer te weten te komen van een bekende of onbekende dorpsgenoot. Na het beantwoorden van de tien vragen, krijgt hij/zij de vrijheid om de vragen door te geven aan een volgend 'slachtoffer'! UITKIJKPOST 2 3 MAART 2 0 1 Vervolg van voorpagina: Burger: "Vroeger verzon een win kelier zelf een thema en vulde dat zelf helemaal alleen in. Het was te veel hapsnap. Nu zet iedereen in samenwerking met 't Idee zijn schouders onder een thema. Het bureau geeft per winkel advies hoe zij erop kunnen inspelen. Het wordt ook het gezamenlijke thema in onze reclame-uitingen, in de krant, face- book en dergelijke. De eerste maan den van dit jaar waren wat betreft evenementen misschien wat stil, maar we moesten eerst onze plan nen ontwikkelen en uitwerken. De kerstverlichting, of beter gezegd winterverlichting, was nieuw voor ons en ook dat moet je uitproberen en bekijken of dat aanslaat. Dat we beginnen met mode en beauty heeft te maken met het seizoen, met de introductie van de nieuwe kleding- trends." Goudt: "In mei volgt 'Food en Leisure' en ook daarvoor is het enthousiasme en de onderlinge samenwerking onder de winkeliers groot. Nog een voorbeeld van een event: in de kerstperiode komen we met 'Food en Gifts'. Op het pro gramma staat begin volgend jaar onder andere 'Digitaal, Elektronica en Gadgets'. Daarbij haken we in op de thema's van deze tijd, maar we koppelen het vooral aan de intro ductie van wifi in 't Loo." Burger: "Er is achter de schermen veel gedaan dat de bezoekers niet zien. De infrastructuur voor wifi ligt er al, er is een nieuwe sprin klerinstallatie aangebracht en de website is up-to-date gemaakt. Die zal actiever onderhouden en verder ontwikkeld worden, zoals doorlin ken naar de winkels. Het plaatsen van aanbiedingen op onze site zal niet zo gauw gebeuren, althans, dat is afhankelijk van het soort winkel. Dat zal eerder in de foodsector met al hun wekelijkse aanbiedingen en acties gebeuren dan bij voorbeeld woninginrichting." Goudt benadrukt nogmaals dat de winkeliers niet stilgezeten hebben. "Dat het allemaal wat langer duurt, ook in de beleving van de klant, het zij zo." Hij zegt ook dat het uiteinde lijk de winkelier is die van de revi talisering een succes moet maken, met zijn assortiment, zijn service, zijn etalage enzovoort. Nieuwe winkels Het profiel van de bezoeker van 't Loo is uiteraard die van de gemiddeld inwoner van Heiloo. Hij/ zij woont al een tijd in Heiloo, de kinderen zijn veelal het huis uit, is welgesteld, heeft relatief veel geld over voor goede doelen, is gericht op A-merken en op service. Winkels gericht op deze consument kent 't Loo al. Welke winkels gaan de lege plekken in 't Loo opvullen? Goudt: "Branchering - welke soort winkels wil je in je winkel centrum - ligt op bordje van Dela, de eigenaar van 't Loo en dus onze verhuurder. Hij bepaalt welke win kels uit welke branche er komen. Uiteindelijk zullen zij natuurlijk wel rekening houden met de behoefte die er onder klanten leeft. Als er bij wijze van spreken al tig modewin kels zijn dan voegt nog eentje niks toe aan het totaal aanbod van bran ches. Anderzijds, als zij daar huur penningen mee binnenhalen. Onderscheidende winkels is de wens van Burger en Goudt. Burger: "Het gaat allemaal in goed overleg met Dela. Ze zullen geen telefoon winkel nemen, omdat ze hoe dan ook de huurpenningen willen bin nenhalen. Wat wij graag willen? Laat ik dit zeggen: de vijver wordt steeds kleiner, je hebt niet gauw een nieuwe vis. Wij willen niet worden zoals Amsterdam of Alkmaar en veel andere steden, waarvan de win kelstraten en winkelcentra door al die bekende ketens het beeld bepa len en allemaal op elkaar lijken. Dus niet die eenheidsworst, maar onder scheidende winkels. Funwinkels, zoals je die onder andere in Haarlem hebt. Als je je als centrum niet onderscheidt word je niet aan trekkelijk. Dan zeggen mensen echt niet 'we gaan daar winkelen', want dat kunnen ze ook doen in Alkmaar, Heerhugowaard, Schagen." Goudt: "Bij onderscheidend krijg je winkels als de Theeklipper of de ijssalon aan de Straatweg. Dat zoeken naar zulke winkels heeft tijd nodig. Dat kan je niet dwingen. Welke winkels er komen? Ik heb echt geen idee. Ik wil graag gezegd hebben dat Dela is zeer betrokken - ook qua kennis - bij de revitalise ring van 't Loo, waarmee we vanaf begin vorig zijn gestart. Dela draagt ook bij aan de kosten van de events. Dat er winkeliers zijn die klagen over de hoogte van de huren? Daar moeten ze maar met Dela zien uit te komen." Samengevat? Goudt: "Hoe kun nen wij als winkeliers samen en aanvullend op elkaar de klant opti maal verwennen? Dat de klant zich fijn voelt om te winkelen en de horeca te bezoeken. Daar werken we aan. Het kost tijd. Als ik het enthousiasme van iedereen ervaar heb ik er alle vertrouwen in dat we dat bereiken." Tekst: Berend Izaks De Uitkijkpost verschijnt op woensdag huis-aan-huis in een oplage van 18.500 exemplaren in Heiloo, Limmen, Akersloot, Egmond-Binnen, Egmond aan den Hoef en Rinnegom. Het weekblad Uitkijkpost wordt geproduceerd op een waterloos offset rotatiepers, de milieu vriendelijke druktechniek Nieuwe Openingstijden ma. 08.30 - 12.00 13.00 - 17.30 uur di. 08.30 - 12.00 13.00 - 17.30 uur wo. GESLOTEN do. 09.00 - 12.00 vr. 09.00 - 12.00 13.00 - 14.30 uur Advertenties De advertentie-opmaak is bereikbaar op maandag, dinsdag en vrijdag, tel. 072-5330175 of via advertenties@uitkijkpost.nl. Voor informatie over advertentietarieven en -mogelijkheden: www.uitkijkpost.nl. Verkoop De verkoopafdeling is bereikbaar op maandag en donderdag, tel. 072-5351072 of via verkoop@uitkijkpost.nl. Redactie De redactie is bereikbaar op maandag, dinsdag en vrijdag, op tel. 072-5351071 of via redactie@uitkijkpost.nl. Adres Bezoekadres: Willibrordus Business Centrum, Kennemerstraatweg 464, Heiloo tel 072-5330175. Volg de Uitkijkpost ook op :ülj f Prilling. X.tliir.ilh V.l.n.r.: bestuursleden René Goudt, Willem van de Berg, Kees Burger en Paul van der Ham. Foto: Stip Fotografie Ik ben Selma Krap, getrouwd met Michel Krap en sinds 6 jaar woonachtig in Heiloo. Sinds november 2008 werk ik met heel veel plezier voor Forte Kinderopvang op BSO Slimpad en 2 jaar gele den ben ik gestart op KDV de Vogeltuin. 1. Ben je 'een echte Heilooër'? Ik ben opgegroeid in Moordrecht, een klein plaatsje in Zuid- Hol land. In 2008 ben ik met mijn man naar Bergen verhuisd en een jaar later kochten wij ons huis in Ypestein, waar we met veel plezier wonen. 2. Van welke hobby zou je je beroep willen maken? Ik kook en bak erg graag, geheel plantaardig, biologisch en suiker vrij. Dit zou ik nog meer uit willen breiden. Ooit wil ik in mijn eigen, kleine restaurantje mooie, pure gerechten maken. Reizen is ook een grote hobby, samen met mijn man wil ik de hele wereld verkennen. Van deze hobby zou ik ook wel mijn beroep willen maken! 3. Wie zou je graag ontmoeten? Ik ontmoet veel bijzondere mensen, iedereen met zijn of haar eigen verhaal. 1 persoon had ik heel graag ontmoet, de moeder van mijn moeder. Helaas heb ik haar nooit gekend, ik had graag van haar gehoord hoe het was om moeder te zijn van zo'n groot gezin met 16 kinderen! 4. Wat maakte veel indruk op je in je jeugd? Mijn zus en ik speelden erg veel buiten. Als wij naar huis moesten komen dan blies mijn vader op zijn trompet! 5. Wat vind je de mooiste plek in Heiloo? Heiloo is een prachtig, groen dorp. Ik wandel en fiets graag met mijn hondje, iedere dag zeker een uur. Het Heilooërbos is favoriet. Tijdens de warmere maanden heeft onze biologische groenteclub Heiloogisch uitgifte bij Jack Zoon tuincreatie aan de Kapellaan, een echt paradijsje! Vol in de natuur bezig zijn met verse producten, samen met andere enthousiaste mensen. 6. Waarvoor kunnen ze je 's nachts wakker maken? Je mag me wakker maken als onze backpacks klaar staan met 2 tic kets. Onze verre reizen combineren we graag met goede doelen. Zo hebben we in Costa Rica geholpen in een verzorgingshuis, in Zuid- Afrika hebben we tassen vol spullen naar een weeshuis gebracht en in Sumatra zijn we naar een kindertehuis geweest met veel spullen en hebben we rubberbomen gekocht voor een constante bron van inkomsten. Deze ervaringen maken mij rijk als mens! 7. Wat is het beste advies dat je ooit kreeg? Tijdens een etentje kreeg ik informatie over de bio-industrie en de toegevoegde e-nummers in ons voedsel. Dat heeft er toe geleid dat ik vrijwel direct plantaardig ben gaan leven. Een hele omschakeling, maar een levensstijl die zeer goed bij mij past. 8. Wat weten de meeste Heilooërs niet van je? Ik heb 1,5 jaar in Spanje gewoond, als au-pair. Ik heb mijn man daar ontmoet, het was een zeer bijzondere tijd. 9. Wat zou je veranderen, als je burgemeester was? Ik zou in gesprek gaan met de scholen in Heiloo om af te spreken dat kinderen geen pakjes drinken en koeken mee naar school nemen, maar gezonde tussendoortjes waar ze goede energie van krijgen. 10. Lotte Blesgraaf stelde je in deze rubriek de vraag 'Heb jij nog een duurzame tip die makkelijk uit te voeren is, maar die veel mensen misschien nog niet weten?' Mijn duurzame tip is: bewaar glazen potten, stop daar je restanten eten in en zet dat in de vriezer. Dit doe ik ook met rijpe bananen, erg handig voor het bakken van muffins en pannenkoeken. En stap over de drempel heen en koop 2e hands kleding! Duurzaam en goedkoop! Nog een tip: word vrijwilliger voor een doel waar je achter staat, het geeft je zo'n goed gevoel! 1 of 2 uurtjes per week kan je al een ander mens laten voelen. Ik nomineer Annemiek Bosch voor de volgende 10 vragen en heb als persoonlijke vraag: "Je bent moeder van 3 prachtige kinderen en je werkt lange dagen in jullie assurantiekantoor. Waar haal jij je ontspanning uit?"

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2016 | | pagina 3