Stadsdichter Margreet Schouwenaar krijgt lintje bij 25-jarig jubileum Jaarlijkse kermis in zicht Tom Sibma (19) verovert reclamewereld IVELANGÊ7 kom je 26 juni BBQ'EN bij MELANGE7? FILMLIGA HEILOO NIEUWSBLAD VOOR HEILOO EN OMSTREKEN Moeder strijdt al 9 jaar om vermiste zoon Heiloo 11 PAK NU JE KANS! PROGRAMMA 2016 2017 Tom Sibma, creatief talent. Aangeleverde foto HEILOO - De Prinsenzaal van het Alkmaarse stadhuis is ruim gevuld met vrienden en belangstellenden. Margreet Schouwenaar leest haar poëzie, waarbij de mens centraal staat en betrokkenheid, verwonde ring en mededogen de kern vor men. Waarheid in taal te vangen. Het hoeft niet groots en meesle pend te zijn. Juist de menselijke maat in zorgvuldig gekozen taal getroffen. Na inontvangstname van de eer ste bundel verzameld werk door burgemeester Hans Romeyn van Heiloo krijgt de jubileumbijeen komst een verrassende wending. Romeyn komt met een uiterst begeestigde speech waarbij de literaire en maatschappelijke ver diensten van Schouwenaar wor den genoemd: 11 dichtbundels en 7 boeken, publicaties in Revisor, Tirade en Ons Erfdeel, initiatief nemer Alkmaars Dichtersgilde, gedichtenroute, schrijfgroep Heiloo en Eenzame Uitvaart in Alkmaar. Op de achterste rijen is de intieme voordracht wellicht wat minder verstaanbaar vanwege de afwezigheid van microfoonverster king. De burgemeester draagt ver volgens op welluidende wijze een gedicht van Margreet Schouwenaar voor. De tekst ervan is sinds 2010 te lezen op een permanent bord bij de uitgang van de Singelgarage aan het Alkmaarse Ritsevoort. En dan komt de verrassing - Romeyn doet zijn ambtsketen om: 'Het heeft Zijne Majesteit behaagt om je te onderscheiden als lid in de Orde van Oranje-Nassau.' Margreet Schouwenaar is er beduusd van. Tekst: Felix Hogeboom Burgemeester Hans Romeyn feliciteert en bedankt stadsdich ter Margreet Schouwenaar. Aangeleverde foto HEILOO - Een naam voor jezelf maken in de reclame is een hele kluif. Stichting JongeHonden is een initiatief van vrijwilli gers uit de reclame die jonge, talentvolle reclamecreatieven de kans geeft zich vast te bijten in het presenteren van ideeën aan echte merken - ook wel pit ches. De pitch voor Vodafone is vorige week woensdag gewon nen door niemand minder dan aanstormend talent Tom Sibma uit Heiloo. Tom Sibma (19) is een bekend gezicht in Heiloo, onder meer door zijn jaren als ijsmaker en verkoper bij ijssalon Di Fiorentina. Vorig jaar startte hij aan de Willem de Kooning Academy in Rotterdam, richting Advertising. Daar kan hij zijn vele talenten verder ontwikkelen en dit gaat in rap tempo. In de afgelo pen weken fietste hij met zijn col lega Diederik Mulder van hun eigen bureau Wheelie Good Advertising bijvoorbeeld naar Brussel, om idee- en te bezorgen. Over het winnen van de pitch bij Vodafone is Tom opgetogen. "Het wordt een mooi middel voor ouders en kinderen om emoties te delen en de verbinding te voelen." Bij een andere pitch, afgelopen vrijdag voor Stichting Lezen en Schrijven, won een ander idee van Tom het ook van de overige deel nemers. Het bedachte concept zal bijdragen aan het terugdringen van laaggeletterdheid, een streven waar Tom zich graag voor inzet. Als win naar van Stichting JongeHonden ging Tom afgelopen zaterdag in Zuid-Frankrijk naar het Cannes Lions International Festival of Creativity, dat de JongeHonden elk jaar bezoeken met een groep van 40 beginnende reclamemakers. Het festival staat een week lang in het teken van inspiratie en net werken. Het is best bijzonder om op zo'n jonge leeftijd een pitch te winnen, vertelt bestuurslid Marten Meijboom van de JongeHonden. "Ikzelf heb bijvoorbeeld vier jaar meegedaan voor ik mijn eerste pitch won. Maar er zijn natuurlijk altijd uitblinkers, zoals Tom. Hij mocht laatst ook al aanwezig zijn bij onze 24-uurspitch, waarin hij streed tegen de 23 andere beste jonge teams van Nederland. Als Tom dit niveau vol weet te houden zie ik een rooskleurige toekomst voor hem in de reclame." Tom liet vanuit Cannes weten: "Het gaat lekker hier! Het Palais is mooi, de lezingen zijn inspirerend, het is lekker warm en prima zwem- weer. Het netwerken gaat ook goed. Ik heb later in de week een afspraak met Vodafone. En binnenkort met Stichting Lezen en Schrijven, omdat mijn idee al deze zomer al uitge voerd wordt. Dat wordt schrijven, casten en draaien in de vakantie. Te gek, natuurlijk. Hoe zo'n adverti sing concept van Tom eruitziet is te zien op http://www.tomsibma.com. HEILOO - De jaarlijkse kermis begint donderdag 30 juni aan staande en duurt tot en met zon dag 3 juli. Vier dagen viert het dorp feest. De traditionele ker mistent komt op de Heerenweg te staan, waar wordt gezorgd voor sfeer en dorstlessers. Het traditionele dorpsfeest is ieder jaar weer een hoogtepunt in de agenda van festiviteiten. Vele dorpsgenoten houden met het plannen van de zomervakantie rekening met de kermis. Café Queens heeft dit jaar op don derdag een Hollandse avond met oa Sjaak Verkade. Vrijdag een 60s night met Porc Pyn. Zaterdag is er een rocknight met Band 107 en zondag avond als house met als afsluiter Hardstyle. Café de Wit heeft dit jaar op donderdag Hollandse Hit en Soul Motown met Frans en Miss. Op vrijdag komt discohits van de jaren 70s tot de 00s met Jelle V. Op zater dag en zondag zien we zoals elk jaar het vertrouwde gezicht Paul Vlaar. Geen kermis zonder onze Paul! Op zaterdag gaan we touwtrek ken! Welk team van 8 personen mag zich de kampioen van de kermis noemen? Inschrijven kost 30,00, en dat is inclusief 16 consumptie- munten. De start is om 20.00 uur en inschrijven kan via info@cafedewit. Op zondag vanaf 16.30 uur speelt de band Bigbird op het buitenpodi um in de tent. Ze zijn de eindbazen onder de coverbands, de 5 onweer staanbare mannen van BigBird. In een gloednieuwe, hartverwarmende topshow vuurt de band maar liefst 120 meezingers op je af. En dat alles in een razend tempo: coupletje, refreintje en door! Dit jaar wordt er weer met munt jes gewerkt. Deze kunt u kopen bij de muntwagens die naast de snack wagens staan en mocht u over heb ben u kunt ze alleen op donderdag 7 en vrijdag 8 juli inleveren. Vanwege de nieuwe alcoholwet is iedereen tot 25 jaar verplicht om een bandje te dragen. Geen bandje betekent RESTAURANT 6 SHOPPING Op 26 juni kun je gezellig bij Melange7 op het terras BBQ'en. En je krijgt bij binnenkomst een gratis Prosecco! Ben je erbij? Graag even reserveren: 072 532 53 76 www.melange7.nl Kennemerstraatweg 99 -103 1851 BC Heiloo geen alcohol. Dit bandje is te gebrui ken voor de hele kermis en kan met een geldige identiteitsbewijs gehaald worden bij de muntwagens. Laten we er samen met z'n allen een mooi feest van maken! ADVERTENTIES 22 JUNI 2016 GEEN (flflfe^jPfl^ONTVANGEN? BEL DONDERDAG TOT 15.00 UUR: 0226 33 10 20 (rODI VERSPREIDING BV) KIJK OOK OP WWW. UITKIJ KPOST. N L JAARGANG 8 2 NUMMER 25 Nog enkele seizoenkaarten vrij voor de: donderdag met pauze, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag! Schrijf je in via de website bij kopje formulier. Voor meer informatie: www.filmligaheiloo.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2016 | | pagina 1