fltt oom Kuyper Blom makelaars 15 jaar! "De Muziek- en Dansschool Heiloo is er voor iedereen" Vervolg van de voorpagina: Nieuwe directeur Pauline Folkerts UITKIJKPOST 26 AUGUSTUS 2020 DOOtM LOK VUIL In deze rubriek deelt een lezer van Uitkijkpost een foto. De foto gunt andere lezers een kijkje in iemands leven, laat zien wat iemand bezighoudt of gewoon mooi vindt. (Vutter) Openingstijden ma. 09.00 - 17.00 uur di. 09.00 -17.00 uur wo. GESLOTEN do. 09.00-12.00 vr. 09.00 -14.30 uur Verkoop De verkoopafdeling is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag, tel. 072-5351072 of via verkoop@uitkijkpost.nl Redactie De redactie is bereikbaar op maandag, dinsdag en vrijdag, op tel. 072-5351071 of via redactie@uitkijkpost.nl Administratie De administratie is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag, op tel. 072-5330175 of via administratie@uitkijkpost.nl Adres Bezoekadres: Willibrordus Business Centrum, Kennemerstraatweg 464, Heiloo Uitkijkpost Media is nimmer aansprakelijk voor schade, door wie dan ook geleden, welke veroorzaakt is door niet, niet tijdig of onjuiste plaatsingen van uitkijkertjes. In geval van twijfel beslist de uitgever. Uw privacy: https://www.uitkijkpost.ni/ pagina/privacy Volg de Uitkijkpost ook op "Hier ben ik met mijn broer Bart aan het werk op het terrein dat eind jaren 70 verandert in de nieuwe wijk Het Baafje. Daar kwamen merendeels Amsterdammers te wonen, die nauwelijks nog geld hadden om bij slagerij Van der Peet beleg te kopen. Onze vader ontdekte dat ze alleen maar jam op het brood aten. Hij doopte de wijk Het Baafje daarom om tot Jambuurt. Dit werd door de jeugd van Heiloo massaal omarmd als geuzennaam. De Jambuurt vormde een opmerkelijke subcultuur van non-confor misten, sociopaten, idealisten en creatievelingen die zijn weerga niet kende. Zij zetten Heiloo landelijk op de kaart met de melding van een ufo, waarbij later bleek dat ze zelf pannenkoekmeel had den neergelegd uit de winkel van Bob Greeuw. Op sportief gebied timmerden ze aan de weg bij FC Stabilitas, het voetbalelftal van de stichting. En muzikaal had ons dorp een regionale doorbraak met de band De Willibrortz. Die zorgden in 2007 nog eenmaal voor opzien tijdens de reünie in La Strada van de Jambuurt Skins, zo genoemd omdat het bloempotkapsel op dat moment opeens in de mode kwam. Het was gelijk het laatste wat er van de roemruchte Jambuurt vernomen werd. En dat is misschien maar beter ook." Sieb geeft de lens door aan Jan Kasper. HEILOO - Sinds eind janu ari is Pauline Folkerts de nieu we directeur van Muziek- en Dansschool Heiloo. De goed lachse Pauline woont op het mooie Texel en reist drie dagen per week 'naar de overkant' om zich te ontfermen over het wel en wee van de muziekschool, de docenten en de leerlingen. "Een prachtige lommerrijke omgeving met veel leergierige men sen," zo beschrijft zij Heiloo. Het is dan ook geen toeval dat zij in ons dorp belandde, ze heeft gericht gesolliciteerd. "Ik zie veel poten tie in de Muziek- en Dansschool Heiloo. Op Texel werkte ik ook bij een kleinschalige muziekschool, ik vond het heerlijk om daar dicht bij de leerlingen te staan en om de school te zien groeien," vertelt ze enthousiast. Haar grootste stre ven is om te zorgen dat de muziek- en dansschool een school voor iedereen wordt. Back to the music Zelf speelt ze dwarsfluit, een beet je piano en een beetje gitaar. Ze is afgestudeerd neerlandica, maar in plaats van zich te specialiseren ging ze werken bij Stadsschouwburg Groningen en muziekcentrum De Oosterpoort in dezelfde stad. "Ik deed dit vanuit passie, ik wilde back to the music," aldus Pauline. Muziek, maar ook kunst in het alge meen, is haar dan ook met de paple pel ingegoten: iedereen in het gezin bespeelde een instrument. Een maand nadat Pauline startte als directeur in Heiloo brak het coronavirus uit. De school moest noodgedwongen zijn deuren sluiten. Toch heeft ze de eerste maand ten volle benut: "Ik heb alle lessen die gegeven worden gevolgd, de kwa liteit van de muziek- en dansschool ligt immers in het lesgeven. Ook heb ik een klanttevredenheidsonder- zoek opgezet waaruit vooral bleek dat de muziekdocenten zeer kundig en geliefd zijn." Tekst: Margreeth Anema Pauline Folkerts. Foto: Margreeth Anema Pratende brilletjes in 2005 De eerste campagne was geba seerd op de twee (toen nog) brildra- gende makelaars. "Ik weet het nog als de dag van gisteren," glimlacht Bas. Vóór de officiële openingsda tum werd er in Uitkijkpost weken lang een advertentie geplaatst van twee brillen die een dialoog voer den. 'Wat gaat er gebeuren op de Stationsweg', 'Wordt het Kuyper Blom of andersom', zo converseer den de brilletjes. Heiloo was in rep en roer: zou er een opticien komen? En los! Na het daverende succes van de 'brilletjescampagne' en de ontlading van Heiloo tijdens de ontknoping van het mysterie hadden de jonge makelaars de smaak te pakken. Er volgde in het eerste jaar een kren tenbollenactie; de heren deelden krentenbollen uit op station Heiloo en stonden daarmee in de kij kei- in de hele regio. In 2010 volgde de oliebollenactie op oudejaarsdag. Negenduizend Heilooër huishou dens kregen een oliebollenzak die ze konden laten vullen op het hoekje van de Stationsweg, er werd massaal gehoor aan gegeven. Of de ijsjesactie in samenwerking met Di Fiorentina in 2015, misschien weet u het nog: iedere Heilooër kon een gratis yoghurtijsje met sinaasap- Uitkijkpost verschijnt op woensdag huis-aan-huis in een oplage van 18.500 exemplaren in Heiloo, Limmen, Egmond- Binnen en Egmond aan den Hoef. Op de teksten, de foto's en het ontwerp van Uitkijkpost rust copyright. Niets mag op welke wijze dan ook worden overge nomen, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de uitgever. Het weekblad Uitkijkpost wordt geproduceerd op een waterloos offset rotatiepers, de milieu- vriendelijke druktechniek pelsmaak halen. "Ik werd gebeld door de burgemeester of ik even verkeersregelaars kon regelen omdat het vast druk zou worden. Daar had ik nooit aan gedacht dus ik besloot dan ook de burgemeester het eerste ijsje aan te bieden," lacht Bas. Er werden circa 3000 ijsjes uitgedeeld. Burgemeester Romeyn hield alles goed in het vizier én kon genieten van een heerlijk Kuyper Blom-ijsje. Appeltaart en aanhang We besloten in 2018 ook ons 12,5 jarig jubileum te vieren. Deze actie kwam uit de koker van Hilde, de vrouw van Bas. "Tijdens bezichti gingen moet het naar versgebakken appeltaart ruiken," merkte Hilde op tijdens een gezellig diner met de compagnons. De heren keken elkaar aan en gaven elkaar een knip oog: vijfhonderd appeltaarten wer den uitgedeeld en de rij stond tot aan de Zeeweg. "Bakkerij Kerssens had flink haar best gedaan voor ons. Al onze acties doen we overigens het liefst in samenwerking met loka le ondernemingen," benadrukt Bas. En lokaal is Kuyper Blom absoluut. Overal in Heiloo kom je ze tegen, bijvoorbeeld op het KB tennistoernooi. Ze sponsoren sportclubs, stichtingen zoals the ater De Beun en sinds dit jaar ook een damesteam van hockeyclub De Terriërs. Uw woning in een glossy magazine Nu, in 2020, hebben de makelaars weer iets nieuws: elke woning krijgt haar eigen glossy magazine. Vergeet de saaie brochures, maar denk aan de Nouveau en de Vogue. Of je nu je appartement van 150.000 of je landhuis van 1.000.000 verkoopt, een vele pagina's tellend magazine met prachtige foto's vertelt het ver haal van jouw huis aan de potentiële koper. De makelaars zijn nog niet klaar. "We leggen qua acties de lat voor onszelf steeds hoger maar aan verhuizen denken we niet, we blij ven op ons hoekje," aldus Bas. Tegelijkertijd zijn zij druk bezig met de grootste nieuwbouwplannen in Heiloo. "Er komen 800 woningen aan in Zuiderloo, de Zandzoom en een aantal kleinere inbreilocaties. "We zijn gek op deze dynamiek," aldus Bas Kuyper. Kuyper Blom makelaars is nog altijd vernieuwend en enthousiast. Tekst: Margreeth Anema Tijdens de ludieke appeltaartenactie in 2018 deelde Kuyper Blom binnen een uur 500 appeltaarten uit. Aangeleverde foto

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2020 | | pagina 3