Gemeentenieuws j|op de 3 vrouwen krijgt dementie HEILOO Hoge respons op klanttevredenheids- onderzoek na bezoek gemeentebalie Betere verkeersveiligheid en leefbaarheid voor Kerkelaan en Belieslaan Vergunningen dinsdag 17 maart 2021 In gesprek met de buren alzheimer nederland GEMEENTE n 88 0767 OOP Aangevraagd t Loo 22a t/m h, W.J. Hofdijkweg 36, Verleend Breedelaan 10, Curtiuslaan 11, Buiten behandeling (aanvraag onvolledig) Van Catsstraat 33, Van Foreestlaan 1, Omgevingsvergunningen Omschrijving Adres Omschrijving Adres Omgevingsvergunningen Omschrijving Adres Meer groen, klinkers, snelheidsremmende maatregelen en nieuwe voorrangssitua- ties. De Kerkelaan en Belieslaan krijgen een 30km/u inrichting. Meer groen en een duurzame oplossing voor de waterafvoer. De snelheid moet omlaag en de leefbaar heid omhoog. Bewoners en het Verkeer- spanel zijn samen met de gemeente tot een nieuw ontwerp gekomen. Het college heeft hiermee op 9 maart ingestemd. De Bezoek Raadhuisplein 1 1851 JL Heiloo Postadres Postbus 1 1850 AA Heiloo werkzaamheden starten in juni en duren tot het tweede kwartaal 2022. Het hangt van de werkzaamheden aan de Vennewa- tersweg af, of alles in een keer of in fasen uitgevoerd kan worden. Meer informatie leest u op www.heiloo.nl/nieuwsberichten Volg ons 0 gemeenteheiloo gemeente_heiloo gemeente_heiloo Inwoners tevreden over gemeentebalie Meten is weten én verbeteren. Daarom startte gemeente Heiloo 2 maanden geleden bij de balie met online klant- tevredenheidsonderzoeken. Bent u aan de balie geweest? Dan krijgt u een enquête in uw mailbox. Na de eerste 2 maanden is er een hoge respons en zijn er hoge cijfers voor het contact met de baliemedewerker en voor het algemene beeld van de balie. Veel inwoners nemen de moeite het korte onderzoek in te vullen. De respons in gemeente Heiloo is hoog: 43% (landelijke gemiddelde 25%). De baliemedewer kers krijgen ook een hoge score voor hun dienstverlening: 8.9. Burgemeester Romeyn: ‘We zijn er natuur lijk trots op dat de eerste resultaten zo positief zijn. Het is een mooi compliment voor onze medewerkers. Onze doelstel ling is dat we een goede dienstverlener willen zijn. Daar komen we maar op één manier achter: meten. Het is al een lange tijd een wens vanuit de gemeenteraden om meer te meten. Daarom zijn we blij dat deze klanttevredenheidsonderzoeken zijn gestart. Zo kunnen we onze dienstverle ning continu verbeteren.’ De gemeente Heiloo gaat in de toekomst op meer onderdelen van de dienstverlening een klanttevredenheidsonderzoek gebruiken. DIENSTVERLENING CONTINU VERBETEREN Kijk voor meer informatie op onze website: www.heiloo.nl Het is belangrijk dat u zich prettig en veilig voelt in uw woning en in uw buurt. Daar dragen we allemaal ons steentje aan bij. Als buren geven we elkaar ruimte en houden we rekening met elkaar zodat we samen zorgen voor een fijne woonsituatie. Ervaart u toch een burenirritatie waar u niet samen uit komt zoals geluidsoverlast, een tuinkwestie, pesterijen of onenig heid over een parkeerplek? Dan kunt u een beroep doen op buurtbemidde ling via De Bemiddelingskamer. Buurtbemiddelaars Bemiddelaars zijn professioneel getrainde vrijwilligers die ingescha keld kunnen worden om problemen tussen buren naar tevredenheid te helpen oplossen. Bemiddelaars luiste ren naar het verhaal van beide buren, geven geen oordeel en zijn onpar tijdig. Onder begeleiding van deze bemiddelaars kunnen beide buren samen tot een oplossing komen. Kosten Bemiddeling of advies is geheel gratis voor inwoners uit Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Bemiddeling nodig? Neem dan contact op met Buurtbe middeling via info@debemiddelings- kamer.nl De Bemiddelingskamer is landelijk PLUS erkend en gecertifi ceerd via het CCV. Buurtbemiddeling wordt gefinancierd door de Gemeen ten en Kennemer Wonen. Meer infor matie en telefoonnummers via www. debemiddelingskamer.nl www.debe- middelingskamer.nl het veranderen van 2 appartementen (het wijzigen van de indeling en het wijzigen van een dakkapel in een dakop- bouw), datum ontvangst 4 maart 2021 (WABO2100513) Kennemerstraatweg 35, het verplaatsen van de uitweg aan De Blinkenlaan, datum ontvangst 5 maart 2021 (WABO2100515) het vergroten van de woning (verhogen daknok), datum ont vangst 5 maart 2021 (WABO2100522) Op deze aanvragen is nog niet beslist. Tegen een aanvraag kunt u geen bezwaar maken. Dit kan alleen tegen een besluit op een aanvraag. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. het vergroten van de woning (dakverhoging), verzenddatum 5 maart 2021 (WABO2100283) het bouwen van een woning (na sloop bestaande woning), verzenddatum 5 maart 2021 (WABO2002555) het veranderen van de woning (bestaande dakkapel en dakpannen verwijderen en buitenzijde isoleren en voor zien van een rieten kap), verzenddatum 10 maart 2021 (WABO2100260) Binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit kunnen belanghebbenden bezwaar maken. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. het bouwen van een zwembad in de tuin, verzenddatum 16 februari 2021 (WABO2100145) Binnen 6 weken na verzenddatum van het besluit kunnen belanghebbenden bezwaar maken. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen. Contact K» 072 535 66 66 K» 4 072 (zonder netnummer) 06 257 561 60 (whatsapp) 13 info@heiloo.nl Geef nu voor meer onderzoek, zodat dementie niet jouw toekomst wordt. stopdementie.nu Amnesty Imernaiional collected van 14 maart tfm 20 maori 2021.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2021 | | pagina 9