Bil Ruwe Handen Purol TWEEDE BLAD. VRIJDAG 0 NOVEMBER 1934 No. ©o NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR WIERINGEN EN OMSTREKEN igWIERINGER COURANT PARMENTIERS VERHAAL OVER DE VAN DEN „UIVER." VLUCHT BOVEN AUSTRALIë. „Mijn logboek wordt eerst belangwekkend zoodra het begint te handelen over onze laatste étappes." Wat er te Albury gebeurde. IN ONWEER EN KOUDE. Een verslaggever van Aneta heeft een on derhoud gehad met Parmentier te Soerabaja. Veel van wat de vlieger daarin vertelt hebben wij onze lezers reeds eenige malen voorgezet en dat gedeelte van het interview zullen wij niet meer herhalen. Maar interessant is ze ker wel, wat de commandant van den „Uiver" te vertellen heeft over dat laatste deel van de vlucht, dat over Australië voerde. En dat deel van het interview laten wij dan ook in extenso volgen. Parmentier, die er wat vermoeid uitzag kan het ook anders antwoordde grif op de vele vragen die de Aneta-vertegenwoordi- ger hem stelde. Hoe is het met uw logboek Het logboek is nog slechts in klad ge reed. Het bevat nog slechts weinig feiten omdat.deze reis alleen maar een Holland- Indië-reis is geweest met een verlengstuk. Zooals ik op het vliegveld al zei, alleen maar een beetje vlugger en een beetje langer. Maar bovendien wordt mijn logboek eerst belangwekkend zoodra het begint te hande len over de gebeurtenissen sinds het moment, waarop we Australië hadden bereikt en nu stel ik er prijs op, dat ik nu eindelijk eens een juist verhaal kan geven van wat er gebeurd is, een verhaal over onze reis door Australië, dat nu Holland ook zal bereiken „....Het begon er dan mede," vertelde Parmentier, „dat we een telegram kregen uit Kobar, waarin we gewaarschuwd werden, dat we zware onweersbuien tegemoet vlogen, maar waarin ook werd medegedeeld, dat het weer boven Melbourne zelf gunstig was. We vertrokken in donker uit Charleville en al spoedig ontmoetten we de reeds aangekon digde onweersbuien. Dat was in de buurt van Kobar. We konden er intusschen voortdurend omheen vliegen door telkens onzen koers te wijzigen, zoodat we dit slecht-weer-gebied veilig zijn gepasseerd. „Daarmede scheen de narigheid voor ons achter den rug. Nu kwam goed weer ons be gunstigen en ik ging me maar vast scheren voor onze a.s. aankomst te Melbourne.... je wilt bij de eindstreep allicht netjes voor den dag komen. „Toen gebeurde er echter iets merkwaar digs. Van Brugge kon maar geen verbinding met Melbourne krijgen. Oorspronkelijk schre ven wij dat toe aan atmosferische storingen tengevolge van het slechte weer, dat wij achter ons hadden, maar helaas bleek, dat de wolken, die wij achter ons waanden, nu ook voor ons kwamen opzetten, en er was geen mogelijkheid om boven die wolken uit te stijgen. „Plotseling zaten we er midden in. „En dat zonder radio-communicatie zonder mogelijkheid om ons te oriënteeren in stikdonker en nacht. „Toch bleven we gelooven dat het maar een plaatselijke onweersbui was en daarom stegen we tot op een hoogte van 5000 meter met de bedoeling om naar de kust te komen, want dan zouden we ons veel gemakkelijker kunnen oriënteeren. Dan zouden we Mel bourne wel vinden. Maar dat viel tegen „Na eenigen tijd merkten we, dat ons toe stel niet verder wilde stijgen. We vlogen vol gas, maar het toestel zakte „Dat zakken nu", zei Parmentier' \werd veroorzaakt door de groote hoeveelheden ijs, die zich op den voorrand van onze vleugels en op de propellers hadden afgezet. Iets wat het stijgvermogen ongunstig beïnvloedt." „We wisten dat we boven bergterrein vlo gen en toen besloot ik terug te keeren naar een beter weergebled om dat ijs kwijt te ra ken. Dat gelukte eerst op een hoogte, waar het een beetje warmer was. We hoorden toen hoe het ijs met zware klappen tegen den rand van het toestel vloog, maar dat was geen bezwaar, want de Douglas is op die plaatsen speciaal versterkt met stalen platen, welke op zulke gevallen berekend zijn." „Na verloop van eenigen tijd, toen het ijs op de stalen deelen door het lagere vliegen was weggesmolten, besloot ik vast stellen wat onze positie was en te probeeren onder de buien door Melbourne te bereiken." „We ontdekten nu spoedig lichten van een stadje, en eenigen tijd bleven we boven die lichten cirkelen. Intusschen zaten we onze kaarten te bestudeeren om onze positie te bepalen. We keken ingespannen naar bene den, zagen flauwtjes het maanlicht weer kaatsen in eenige rivieren en aangezien we begonnen te vermoeden, dat wij ten gevolge van het omvliegen ter vermijding van de on weersbuien, in Oostelijke richting waren af gedreven, stelde ik vast dat hier Albury moest zijn. Dit was dus onze eerste kennismaking met Albury, maar zeker waren we er nog niet van. Later eerst zou die zekerheid komen...." „Intusschen zat van Brugge maar te pro beeren om radio-verbinding te krijgen. Voort durend en voortdurend. Van Brugge heeft het bovenmenschelijke verricht. Maar hij slaagde er niet in. Toen later die z.g. verbin ding tot stand kwam, heb ik aan de kopte lefoon meegeluisterd en toen heb ik me af gevraagd hoe een marconist ooit wijs kan worden uit zoo'n cacaphonie van geluiden....' „Aanvankelijk probeerde ik," vertelde Par mentier verder, „in Zuid-Westelijke richting Melbourne te bereiken en werkelijk bleek ik toen tot op 100 km vóór Melbourne te zijn geweest." „Intusschen is het toen van Brugge, dank zij 'smans vasthoudendheid gelukt, een paar berichten op te vangen, welke door Melbourne waren uitgezonden en waaruit ons bleek, dat we inderdaad zoo juist boven Albury gevlo gen hadden. In die berichten adviseerde Melbourne ons, om eerst Westelijk aan te houden en dan naar het Zuidep te vliegen, Want op die manier zpuden we over de ber gen heenkomen en onder wolkenmassa's door de laagvlakte van Melbourne kunnen berei ken." „Dat hadden we al gedaan, maar als we naar het Westen vlogen, liepen we steeds maar weer vast tegen zware regen- en ha gelbuien, die ons alle zicht benamen." Van Brugge heeft al dien tijd zijn uiterste best gedaan om een weerbericht uit Melbour ne op te vangen, doch hij kon het maar niet hooren en dat was wel onze verschrikkelijk ste handicap. We vlogen naar onbekend ter rein „De kaarten geven op het gebied van vlieg- informaties heelemaal geen voldoenden uit leg, zoo ontbreekt er b.v. iedere juiste opgave in van de hoogte van het gebergte, dat we vóór Melbourne moesten overvliegen ,En door dat alles was het niet te verant woorden om door te vliegen zonder dat we zicht hadden en zonder dat we te weten kon den komen, wat de weersomstandigheden in Melbourne waren." Hoe hielden de passagiers zich intusschen onder die omstandigheden „Ze bleven uiterst rustig", zeide Parmen tier eenvoudig, „en ze gaven daarmede blijk, dat ze een volkomen vertrouwen in de beman ning hadden. Wij piloten, waren hard aan het werk en daarom kregen we gelukkig geen briefjes van onze passagiers, die hadden blijk baar voldoende aan de rapporten van den mecanicien. En nu vervolgde Parmentier zijn boeiend reisverhaal. Uit zijn wijze van vertellen bleek ons wel, dat hij nog altijd niet over dien bij na fatalen dag van zijn vlucht heen is, want hij zei„ik besloot, hoewel het mij zeer ter harte ging, om die laatste 200 km geen risico te nemen en daarom wilde ik mijn plan om naar Melbourne door te gaan, opgeven. Kalm heb ik toen met Moll zitten overleggen, toen we terugkeerden op onzen koers, wat we nu verder zouden doen en intusschen bleef van Brugge maar doorseinen en doorseinen naar Melbourne en werkelijk.... plotseling met succes. Van Brugge verzocht toen aan Cootamun- dra om de „flares" (landingslichten) aan te steken en daarop ontving hij bevestiging. ,Het leek toen wel of Cootamundra onze aanvlieghaven zou worden, maar wederom gi'epen andere krachten in." .We hadden nog voor twee uur benzine aan boord, want we hadden zoo zuinig mogelijk gevlogen. Voor ongerustheid was geen reden, maar wel voor teleurstelling, omdat we Mel bourne niet zouden kunnen halen. ,Ik besloot toen maar eerst terug te gaan naar de plaats, waarvan we waren uitgegaan, want ik wist nu, dat het Albury was. Dat wist ik uit de intusschen ontvangen radiobe vestiging. Het was mijn plan om dan daaruit naar Cootamundra te vliegen. Moll was het heelemaal met me eens, want dit plan was immers in overeenstemming met het motto onzer maatschappij „Safety first." „We werden nu gehinderd door een hevigen slagregen en door die watergordijnen bereik ten we opnieuw Albury. Op onze kaart von den we waar het noodlandingsterrein gele gen was." „Toen we Albury daar onder ons zagen bleek ons, dat uit dit plaatsje zonderlinge signalen werden gegeven, De stad, die alleen te onderscheiden was door de verlichting, verdween plotseling, en dan kwam de gehee- le verlichting op eens weer te voorschijn. Opeens begrepen we heter werd met alle stadslichten geseind. Toen we boven Albury aankwamen zagen we bovendien nog een heele reeks auto's die langs het raceterrein stonden opgesteld en een vloed van licht hun koplampen daarop wierpen. Maar nog hadden we geen weerberichten en nadat we zorgvuldig hadden overlegd over de kansen van Cootamundra besloot ik toen te onderzoeken of dat raceterrein van Albu ry geschikt was voor een landing. Om daar achter te komen heb ik toen parachutefakkels uitgegooid, dat zijn fakkels die onmiddellijk ontstoken worden zoodra de parachute zich ontplooiten eerst toen wist ik dat we inder daad te doen hadden met het raceterrein. Allereerst had ik nu na te gaan vanuit welke richting ik het beste landen kon. Naar bene den kijkend zag ik opeens dat de bevolking letters van vuur aan het schrijven was door benzine op den grond, en waarachtig, daar zag ik in eens in vlammen het woord Albury onder mij „Zoo kon ik al gauw, nadat ik eerst nog wat parachutefakkels had neergelaten, veilig op het raceterrein landen. Precies tusschen de boomen door scheer den we en net over het afscheidingshek van het raceterrein. We raakten den grond en ik gevoelde dat mijn wielen slipten doordat het terrein zoo glad was. Maar mijn toestel kwam tot stilstand op 100 meter voor den rand van het terrein. Te Albury. „De ontvangst daar in Albury," zegt Par mentier, „was zeer enthousiast. De eerste die ons begroette, was de burgemeester, een man op krukken, die in den slagregen op ons had staan wachten. Hij vertelde ons van de ang sten die men beneden over ons had uitge staan. Maar u hadt toch ook s.o.s.-seinen uit gezonden „Ja, wel zeker", zeide Parmentier, „maar dat was alleen maar om die andere stations het zwijgen op te leggen en daar zijn we dan ook in geslaagd." Dan vertelt Parmentier hoe Australië had gewerkt en hoe oud en jong waren opgeble ven dien nacht om de landing van de Uiver af te wachten „We waren veilig geland, al was het dan niet in Melbourne," zei Parmentier, nog al tijd spijtig, ook al toonde hij zich in het ver dere gesprek verheugd over den einduitslag, die precies volgens de bedoeling van den op zet, den Hollandschen Uiver den eersten prijs bracht in de handicapraceOndanks tijd verlies en ondanks aftrek van het achterla ten van de passagiers en de post te Albury. Wat het laatste betreft moge het verhaal van Parmentier nog even verder op den voet worden gevolgd „Ik probeerde na al die uren van spanning een oogenblikje den slaap te vatten, maar ik kon maar niet in slaap komen, want boven me hoorde ik den regen steeds maar klette- Wij ontleenen aan de Driemaandelijksche mededeelingen betreffende de werkzaamheden voor de afsluiting en droogmaking van de Zuiderzee het volgende opkomen, dat ons toestel gedurende die uren in de modder zou w4J&kken. Den volgenden morgen bij daglicht gmg ik naar mijn toe stel en daar zag ik mijn vrees bewaarheid. Het toestel was heelemaal tot de wielassen in de modder weggezakt en het veld stond vol water. Hoewel de lucht weer was opgeklaard leek de algemeene toestand nog weinig roos kleurig. Heel Albury was op de been en hielp mee. Het toestel werd met lange touwen uit de modder gesleept en onder dat werk zakte het telkens en telkens maar weer weg, totdat het eindelijk op een plaats was gesleept waar de grond wat vaster was en van waar uit een startbaan beschikbaar was van een 300 me ter. Ik heb toen besloten het toestel zoo licht mogelijk te maken en mijn passagiers en de post met twee leden van de bemanning ach ter te laten. Onder die omstandigheden deed ik mijn eerste startpoging. Die mislukte. „En weer ging heel Albury aan het werk. Weer startte ik en dank zij het feit, dat ze de omheining van het raceterrein aan de overzijde hadden gesloopt, slaagde ik erin weg te komen. „Nog net hoorde ik een groot gejuich on der me en daar waren we dan weer op weg De allerlaatste étappe. „Daar gingen we dan om tien uur 's och tends, de laatste étappe naar de eindstreep. „Het is goed, dit alles zoo uitvoerig weer te geven, omdat hieromtrent nog zooveel vreem de verhalen in omloop zijnook in Austra lië," aldus beëindigde Parmentier het verhaal va nzijn reis. Sir MacRobertson, de organisator van dezen wedstrijd, die een rondvlucht met den „Ui ver" heeft gemaakt, gaf daarvan een treffen de typeering, toen hij verklaarde „Juist dit had ik mij bij het uitschrijven van de race voorgesteld, dat met post en passagiers zou worden bewezen, welke commercieele moge lijkheden tusschen Europa en Australië door middel van het luchtverkeer zijn te verwe zenlijken." dan ook, evenals de laatste meting van het vorige kwartaal een uitkomst, die tusschen 1,4 en 1,5 gram per liter ligt. Wlanneer het waterbezwaar sinds de afsluiting van de Zuiderzee steeds ge lijk aan het gemiddelde zou zijn ge weest, zou de ontzilting reeds begin December zoover zijn gevorderd, als thans het geval is. De droogte heeft dus een achterstand van 10 maan den veroorzaakt. Toch is 't meer reeds zoover verzoet, dat het water minder zout is, dan dat van verscheidene om liggende landstreken. Van deze om standigheid is in verscheidene gevallen partij getrokken door water uit het meei* in te laten. Het voordeel van het bestaan van het water in de omliggen Uitvoering „Zang en Vriendschap." Zondag a.s. zal ons gemengd koor zich in Concordia laten hooren. De num mers op het programma vermeld, ge ven het publiek wederom een waar borg, dat de Heer Hovenier met zijn zangers, aan de aanwezigen een avond van hoogstaand kunstgenot zullen verschaffen. Bovendien zijn de „The Funny Boys" van Schagerbrug, die dezen avond zul len aanvullen, reeds een bezoek aan deze uitvoering waard. Een nieuwsbericht omtrent deze „Band" luidt ondermeer Nu was de beurt aan „The Funny Boys", die met hun eigen marsch be gonnen onder dirigentschap van den de gebieden, is dus reeds dit jaar, zij'heer P. Hooij. De zaal was één en al het nog niet volledig, tot zijn recht ge-'oor, men kon den ganschen avond tot koenen. het laatst toe bemerken, dat zang en BINNENLANDSCH NIEUWS. Onze Prinses naar Duitschland. Naar men meldt, ligt het in de be doeling van H.K.H. Prinses Juliana om zich Maandag 12 dezer naar Burcht Steinfurth te begeven, teneinde aldaar te vertoeven bij haar familie den vorst en de vorstin van Bentheim en Stein furth. Het winterverblijf van H. M. de Koningin. Naar men meldt wordt het paleis Huis en Bosch in gereedheid gebracht voor winterverblijf van H. M. de Ko ningin in de residentie. Het ligt in het voornemen van H.M. om tegen het einde van de maand No vember naar Den Haag terug ie keeren en alsdan het Huis ten Bosch te betrek ken* Verboden vraaggesprek Wardenier kon niet aan het woord komen. W. W Wfardenier. Wolvega. Middelpunt van allerlei geruchten en verhalen. Humbug of werkelijk een groote uit vinding Het antwoord op deze vraag is in elk geval niet gegeven. Want het vraag gesprek, dat de V.A.R.A. zou uitzen den, is niet doorgegaan. Zeker tot te leurstelling van talloos veel sceptisch gestemde iuisteraars, die gaarne iets (gem. meer van den wondermotor wilden ver nemen. Maar de Radio-controle-com missie wijkt zelfs niet voor uitvinders en derhalve moest de omroeper medo- deelen, dat deze commissie overwegen de bezwaren tegen de uitzending van het vraaggesprek had, op grond van het feit, dat de tekst van dat vraaggesprek niet kon worden overgelegd wegens tijdsgebrek. Inmiddels hoopt de V.A.R.A. zoo spoedig mogelijk het beloofde inter view alsnog te kunnen brengen. Mededeelingen betreffende den Dienst der Zuiderzeewerken. Personeel. Benoemd werden met ingang van Augustus 1934 a. tot sluisknecht in vasten dienst, de sluisknechts in tijdelijken dienst J. Tijsen Szn.. te De Kooi (gemeente Den Helder) W. Ras, te Kornwerderzand (gem. Wonseradeel) R. Mulder, te Kornwerderzand (gem. Wlonseradeel J. Blom, te Kornwerderzand Wonseradeel) b. tot kantonnier bij de zee- en ha venwerken in tijdelijken dienst Tj. Bloem, te Breezand (gem. Won seradeel). c. met ingang van 1 October 1934 I. tot brugwachter in tijdelijken dienst T. Postema, te Wieringermeer (gem. Medemblik) II. tot kantonnier bij de wegen in tijdelijken dienst, H. Kuut, te Wierin- germeer (gem. Medemblik.) Verbindingsweg Wieringer- meer--Afsluitdijk. Het werk, inbegrepen de betonbrug. kon geheel voltooid voor de eerste maal op tijd worden opgeleverd. De weg werd bij gedoogen voor liet Benoemd. De Heer M. Narold boek- verkeer opengesteld. houder bij de N.V. Mij. M.U.Z., kan- Aanleg Lonjeweg-Afsluitdijk. t00r Den Oever, is m.i.v. 1 December Dit werk werd door den aannemer ,a-s* «mh£>esteld als administrateur bij krachtig ter hand genomen, zoodat N.V. van Dam's houthandel te Bun- GEMEENTE WIERINGEN. thans de geheele aarden baan gereed is en de benoodigde duikers zijn ge plaatst. Ook werd begonnen met het aanbren gen van de betonverharding, welke thans voor ruim 1/4 gedeelte gereed is. De voorgeschreven afrasteringen met hekken werden gesteld, terwijl de te maken verharde paralelwegen van een laag gewalste hoogovenslakken werden voorzien. De voorgeschreven grondafdekking moet hier nog worden aangebracht De toestand op het IJsselmeer. Ook gedurende het derde kwartaal van 1934 is het waterbezwaar gering geweest, zoodat slechs weinig behoef de te worden gespuid. Totaal werd in Juli, Augustus en September van resp. 4, 55 en 16 groeptijen gebruik gemaakt, waarbij resp. 0.05, 0,65 en 0,2 milliard M3 water uit het meer verwijderd. Het peil schommelde om het vastgestelde peil van 13 cjn. -- N.A.P. de afwijkin gen waren, zoowel naar boven als naar beneden, niet grooter dan zeven centimeter. Voor de ontzilting van het meer was het kwartaal uiteraard ongunstig. Maakt men de balans op van de hoe veelheden zout, die bij het spuien zijn afgevoerd en die, welke door de slui zen uit den IJssel op het meer ge raakten, dan komt men tot de conclu sie, dat de afneming van het chloor- gehalte minder moet zijn dan 0,1 gram per liter water. Dit is een verandering die nauwelijks kan worden gepieten. De twee metingen van het chloorgehal ren en kletteren en dat deed de vrees bij mij te, in Augustus en September, hadden nik (Utr.), Uitvoering Gemengd koor „Hosanna". Woensdagavond heeft genoemd koor een welgeslaagde uitvoering gegeven, onder leiding van den Heer J. 1'. Mosk in lokaal „Rehoboth" te H.-Hoef. Hei gebouw was goed bezet. Na opening met het zingen van Ps. 150 en gebed spreekt de Eerw. Heer O. Deen 'n hartelijk woord van welkom. Dan woidt om beurten door het koor gezongen en voorgedragen, door enkele dames en heeren, o.a. droeg de heer Braaksma voor „Naastenliefde" de heer Slootweg „Hannes uit dinee ren". Na de pauze laat het koor weder 6 mooie nos. hooren, en tusschentijds wordt wederom voorgedragen en wel door den dirigent Mosk „De Nacht kaars, een Samenspraak, Mej. Terp stra: „De huisknecht", de heer Braaks ma „Hoe Jaap 'n Blauwtje liep" en de heer Slootweg „Koopman in Oud heden." Het was voor de aanwezigen een echt genotvollen avond en het telkens klinkend applaus was het loon voor de medewerkenden. Aan Mevr. Mosk werd een bloemen mand aangeboden, voor haar assis- tentie-verleening bij de sopraan-partij, terwijl de heer Deen in zijn sluitings rede hartelijke woorden van dank sprak tot de aanwezigen voor de be langstelling aan de medewerkenden en vooral aan den directeur, den heer Mosk voor zijn uitnemende leiding van het koor. muziek werkelijk in den smaak vie len. De refreinzanger had een klank volle aangename stem en de cadans en het vuur waarmee gespeeld werd, wek te luide toejuichingen. Vooral Vene zuela en Mondnacht auf der Alster klonken heel mooi. Het enthousiaste pubiek verkreeg dan ook een toegitt. The Funny Boys" band heeft alle eer van haar optreden gehad en kan er van verzekerd zijn, dat ze van verschil lende zijden aanzoeken zal verkrijgen tot (medewerking. WERKVERSCHAFFING. Naar men ons me dedeelt is het te voorzien, dat de werkzaam heden in den Wieringermeerpolder, welke in de nabijheid van Wielingen, in werkverschaf fing worden uitgevoerd, binnen niet al te langen tijd zullen zijn afgeloopen. Thans reeds wordt naar nieuwe werkobjecten uit gezien en we hopen dat men er in zal slagen deze te vinden want anders zal na verloop van tijd de algeheele werkloosheid zich ook in deze gemeente weder in vollen omvang doen gelden. Wij vreezen dat eerst een voort zetting der inpoldering in deze uitkomst zal kunnen bieden. BIJ SUCCES LANGS DE LIJN. Dat was Zondag een misrekening hé, niks te doen langs het lijntje Het publiek heeft geen gelegenheid gehad om Cupido te ontdekken dus loop ik nog een week langer zoo vrij als een kip rond. Ik was er tijdig van op de hoogte, dat de wedstrijd Succes II Heldersche Boys afgelast was, dus zat er niks anders op om toch nog een uitweg te zoeken voor den Zondag, wilde ik niet de kans beloopen, met mijn vrouw aan de wan- wel te moeten. De sport is ook een uitkomst voor getrouwde menschen het beteekent een vrijen middag en dat is toch zeker wat waard. Alhoewel de vrouwen tegenwoordig ook veel allures krijgen voor de sport en ze moeilijk meer thuis te houden zijn ben je tijdens de wedstrijd toch vrij man, want let maar eens op de vrouwen scholen allen zoo'n beetje bij elkaar. Enfin, Zondag ben ik er toch ook weer best doorgeloopen met veel moeite had ik nog een kaart op de kop kunnen duiken voor de Zesdaagsche. En ik heb plezier ge had hoor Mooi dat rennen zeg, doch ik was blij dat we den Heer Hollander zijn stem hoorden en dat we zoodoende de Interland wedstrijd Zwitserland-Holland ook konden volgen. Dan begint je voetbalhart weer te kloppen en ik dacht aan Succes, die door al dat groote gedoe werkeloos was geworden, doch daar is nu eenmaal niks aan te doen. Ik werd weer opgeschrikt uit mijn gepeins, toen Pijnenburg de vaart er had ingezet en een geschreeuw en lawaai Toen dacht ik, dat heb je nu nooit bij Suc ces langs de lijn. Intusschen was de match in Bern afgeloo pen en iederen was blij met de Hollandsche zege en er kwam stemming in het publiek, dat daar ook erg bont was. Ik zag er nog meer Wieringers ronddoolen en de meesten waren echt in een Zesdaagsche stemming, alhoewel ze wel niet veel van den wedstrijd zullen hebben gezien. Tot ongeveer midder nacht heb ik daar in de rook en hitte geze ten en ben toen maar naar Wieringen ge start waar mijn vrouw al doodsangsten had uitgestaan over mijn lange wegblijven. Enfin ik heb haar toen maar weer gerust gesteld, dat ik me maar bij het voetballen zou houden, want als ik van alle sporten ging houden, was ik vast geen avond meer thuis. A.s. Zondag ga ik dan weer naar Succes II kijken, die spelen thuis tegen Watervogels I uit Den Helder en hoop ik dat de reserves hun beste beentje voorzetten. Succes I is vrij maar we verwachten evengoed een hoop pu bliek, en ik ben er van overtuigd, dat men niet teleurgesteld zal worden, en dat men na afloop zal zeggendie jongens spelen toch ook wel aardig. Ik ben verleden week nog naar de verloting geweest en niks ge wonnen, wat ik wel gewend ben. Dirk had het karretje ook zoo noodig voor het ophalen van contributie, want de zijne is aan de Slingerweg gegapt, (een smerige sport vind ik dat hoor) maar ook hem ging het geluk voorbij. En zoo ging de fiets uit onze gemeen te vandaan waar iedereen zoo op had ge hoopt, maar in ieder geval zal de Succeskas zeker wel bij de verloting hebben gezegevierd. Dus Zondag drage men nog allen een steentje bij hè en dan allen naar het Succesterrein hoor Vele groeten van CUPIDO..

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Wieringer courant | 1934 | | pagina 3